10 lucruri vitale dacă ai diesel şi pleci pe zăpadă

Autor: ProMotor 31 ian. 2014 Dosar & Analize

5. Instalaţia de CLIMATIZARE

Filtrul de polen trebuie să nu fie colmatat (înfundat), deoarece acest lucru duce la reducerea circulaţiei aerului, deci geamurile se dezaburesc mai greu, iar atmosfera interioară se încălzeşte prea încet.

Ei bine, aerul contiţionat nu e bun doar vara, ci şi iarna. Dar pe cald…

Dacă maşina e prevazută cu rezistenţe de încălzire a parbrizului, verificaţi funcţionarea lor. Folosiţi-le numai când parbrizul este îngheţat şi numai cu motorul mergând.

Nu lăsaţi instalaţia de ventilare sau climatizare să funcţioneze cu motorul oprit. Nu lăsaţi degivrarea lunetei pornită mai mult decât este necesar. Consumul electric al acestor rezistenţe este mare şi descarcă bateria.

6. Cum se foloseşte FRÂNA DE MÂNĂ

Este bine să nu folosiţi frâna de mână când sunt temperaturi scăzute. Puteţi avea surpriza neplacută a îngheţării cablului şi a imposibilităţii eliberării frânei de mână a doua zi dimineaţă, când vreţi să plecaţi de pe loc.

Dacă e prea frig afară, mai bine nu te mai atingi de acest dispozitiv. Că poate îngheţa. La propriu

De obicei, este suficient să lăsaţi maşina în treapta întâi sau în a-2-a. Deoarece treapta de mers înapoi are o demultiplicare mare, se poate angaja această treaptă când maşina e lăsată în rampă sau la vale. În general, dacă maşina stă mult imobilizată în frig, e bine să lăsaţi cutia la ”punctul mort”, pentru ca angrenajele să nu se gripeze din cauza gerului.

Când maşina este parcată în pantă, puteţi să vă folosiţi şi de bordură, bracând roţile, astfel încât tendinţa de a pleca la vale este împiedicată de roţile bracate, care se sprijină în bordură. Dacă parcaţi la vale, pe partea dreaptă a drumului, cu faţa spre coborâre, puteţi roti volanul spre dreapta, iar dacă parcaţi în pantă, cu faţa spre urcare, puteţi roti volanul spre stânga. Totuşi, folosirea roţilor bracate e indicată doar dacă maşina va sta puţin timp imobilizată.

7. Ce ANVELOPE se utilizează iarna

În cazul în care autoturismul dumneavoastră este dotat cu anvelope “All Season”, puteţi să le folosiţi şi iarna, dacă nu sunt prea uzate. Limita legală este de 1,5 mm (dacă măsuraţi cu un şubler adâncimea profilului, în partea cea mai uzată, nu trebuie să fie mai mică de atât).

Dacă ai cauciucuri de iarnă prea uzate, e ca şi cum ai avea pneuri de vară. Iarna!

Sfatul nostru este să folosiţi anvelope de iarnă care dau cele mai bune rezultate. Puteţi schimba anvelopele de vară cu cele de iarnă, pe aceleaşi jante, însă cel mai bine este să aveţi roţi de iarnă cu jantele lor (în general, după două-trei schimbări între cauciucurile de vară şi cele de iarnă apare riscul deteriorării flancurilor pneurilor, deci creşte riscul de pană sau de dezumflare).

Dacă este necesar să vă echipaţi cu lanţuri, este bine să ştiţi că folosirea lor pe drum uscat duce la uzuri mari ale anvelopelor (ba chiar la distrugerea rapidă a acestora), precum şi la uzura accentuată a componentelor suspensiei şi direcţiei. Deci lanţurile se recomandă doar când e zăpadă mare sau gheaţă.

VEZI ALTE SFATURI PE ULTIMA PAGINĂ

Pagini: 1 2 3


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...

Sursa foto: ProMotor



Comentarii
Inchide