Conceptul
Volkswagen L1, prezentat în premieră
mondială la Salonul Auto
Frankfurt 2009, a fost poreclit şi „trabucul
VW”, fiind o readucere în actualitate a conceptului
„maşinii de 1 litru”, creat în 2003 pentru a consolida imaginea
TDI-urilor economice Volkswagen.
Având un design futurist şi muchii bine conturate, VW L1
propunea o configuraţie cu două locuri în tandem, caroserie din
CFRP (material plastic ranforsat cu fibră de carbon) şi un sistem
de propulsie hibrid-diesel, consumul mediu anunţat fiind
de numai 1,38 litri/100 km, cu emisii CO2 de numai 36 g/km.
Lăudabil din punct de vedere al teoriei, Volkswagen L1
s-a considerat că, în practică, nu are viitor, chiar dacă
ulterior a apărut
VW XL1, pe care oficialii afirmă că vor să îl producă în serie.
Practic, Volkswagen L1 a fost cel mai ciudat concept al deceniului
trecut, propus de o firmă atât de conservatoare ca VW.