De-a lungul celor aproape 10 ani de ProMotor, i-a întîlnit pe cei mai importanţi oameni din lumea auto, de la Jarno Trulli şi Jenson Button, la directorii celor mai importante companii producătoare de automobile, unii dintre ei “foarte buni” geografi: “În 1998, CEO-ul de la Ford SUA (Jacques Nasser) ştia că România se învecinează cu Bolivia.” Multe dintre test drive-uri au fost filmate de către Oleg Mutu – director de imagine al filmului lui Cristian Mungiu “Patru luni, trei săptămîni şi două zile”. Printre colaboratorii de top ai ProMotor la începuturi, s-au numărat fosta AML Motors (Mitsubishi) şi actuala B&S (Suzuki) – singurele care îi încredinţau maşini lui Eduard Dârvariu fără “referendumuri” prin birouri.
Cît despre viitorul pieţei auto în viziunea lui Eduard Dârvariu, acesta nu sună tocmai bine: “Cred că la cît de mult au evoluat tehnologiile, vom conduce maşinile cu mouse-ul şi le vom depana la departamentul IT.” Pînă atunci, el este cel care se ocupă de aproape toată “bucătăria” ProMotor, începînd cu alegerea subiectelor şi terminînd cu montajele primare. Următorul mare pas pentru ProMotor este exportul acestui brand – îndrăznim să spunem, după 10 ani de activitate, deja istoric.
Dintre toate, numai una…
…pe nume Roxana Ciuhulescu. Aşa a fost aleasă prin televoting de către telespectatori noua prezentatoare a emisiunii ProMotor, dintre alte şapte pretendente, printre care Diana Munteanu, Daniela Nane, Delia Matache şi Nicoleta Luciu. Era toamna lui 2000 şi Roxana se afla pentru întîia oară în faţa camerelor de luat vederi. Primul subiect, prima provocare: Salonul Auto de la Paris.
Roxana nu ştia nici măcar ce este acela un intro, motiv pentru care la întoarcerea din Franţa a fost tentată să renunţe la proaspătul job. Producătorul a liniştit-o însă şi Roxana şi-a intrat în mînă, sărbătorindu-şi a şaptea aniversare cu ProMotor pe 1 septembrie de-abia trecut. Este cea mai longevivă crainică a unei emisiuni auto, iar efectele s-au tradus în experienţă nu doar ca prezentatoare, ci şi ca pilot. Pe lîngă Lamborghini, Ferrari şi Maserati, posesoarea celor mai lungi picioare din România (1,22 m) a participat la cursuri, dar şi la curse de raliu. Cea mai hilară şi, totodată, interesantă aventură ProMotor a avut loc pe circuitul F1 de la Istanbul.
În timpul filmărilor din buza pistei, Roxana l-a salutat verbal pe Schumi, moment în care toate televiziunile s-au năpustit asupra ei, confundînd-o cu prietena septuplului campion mondial. O alta, de ordin autohton, s-a întîmplat în Bucureşti. În mare grabă prin Piaţa Victoriei, Roxana a fost trasă pe dreapta de către un poliţist hămesit după un autograf. Agentul de circulaţie şi-a anunţat toţi colegii de acest fapt, iar Roxana a fost nevoită să facă alte trei escale similare în drumul ei. Pulsul i-a luat-o razna o singură dată, pe o fîşie de gheaţă inoportună, orice manevră de a redresa un Mitsubishi Pajero fiind inutilă.
Norocul echipei s-a regăsit într-un decor lipsit de forme dure de relief. Roxana nu priveşte în urmă, ci în viitor şi crede că în momentul de faţă ProMotor nu are rival. Formatul actual al revistei, regăsit şi în emisiune, o încurajează să spere într-o carieră îndelungată alături de actuala echipă.
Nimic nu poate fi mai palpitant decît un test drive cu maşini ultradotate ori un interviu cu un Adrian Mititelu, posesor al unui Mercedes “patrumatic” (el a zis-o aşa, nu noi). Cel mai fascinant personaj public intervievat de către Roxana se numeşte Ion Ţiriac, iar printre cei mai simpatici se numără Cozmin Guşă şi Radu Ştefan Mazăre. În final, Roxana ţine să-şi anunţe fanii, prin intermediul acestui articol, că va absenta motivat cel mult trei luni, perioadă în care va schimba pasiunea pentru maşini cu cea pentru fetiţa căreia îi va da naştere în februarie 2008.
Mutu e de vină
Alexandra Dinu i-a urmat Eugeniei Şerban şi a dus mai departe tradiţia crainicelor ProMotor, purtată în timp pînă la actuala Roxana Ciuhulescu. Destinul Alexandrei în fieful ProMotor a fost întrerupt de cel personal, numit la acea vreme Adrian Mutu. Blonda angelică a fost sunată de către Costi Mocanu, care i-a propus să devină fată ProMotor pe o perioadă limitată, de doi ani. “Păi, numai atît? Doar doi ani” – asta a fost singura nemulţumire a Alexandrei.
Din păcate, chiar ea a fost cea care oricum ar fi rupt ami devreme contractul, pentru că, după cîteva luni, l-a ales pe Adrian Mutu: “Am semnat cu ProMotor pe doi ani şi am rupt contractul înainte de termen, la fel am făcut şi cu primul meu soţ… gata! Nu mai semnez în viaţa mea contracte (rîde)”. ProMotor i-a rămas însă în inimă şi ne-a spus că este singurul show pe care l-ar prezenta dacă s-ar întoarce în România: “Eu sînt foarte ataşată ed trustul Pro, în special de ProMotor. Îmi pare rău că nu am mai rămas la emisiune. Am făcut o mare greşeală că am renunţat. Chiar îmi lipseşte atmosfera şi, ami ales, faptul că nu mai conduc ilegal, fără a fi făcut şcoala (rîde)”.