De ce ar trebui să stea producătorii un pic mai mult pe Facebook?
Piaţa auto are ADHD, dacă sindromul ăsta nu e prea cuminte. Încearcă, testează, probează, sondează, face tot ce poate ca să se reinventeze. Cu sursele de alimentare ştim unde stăm. Testăm hidrogen ca să bem apă de la eşapament şi colectăm mezeluri pe care le transformăm în biodiesel. Şi stăm cu electricele şi autonomele în priză pentru un boom peste noapte. Ce facem însă cu inventivitatea la cum arată maşinile de azi? Ori sunt banale şi trecem peste ele ca peste o zi normală din viaţă, ori sunt ultraSF şi ne aştepăm strănepoţii ca să le conducă. Ideea e – credem noi – că atunci când intri într-o structură corporatistă, eşti somat să funcţionezi în tradiţia acelei instituţii. Să mergi pe acelaşi val cu toţi. Iar dacă eşti designer de maşini angajat la Dacia, Mercedes sau Ferrari, vei “fi” programat şi constrâns să gândeşti şi să materializezi în acea linie de design.
Atunci apar designerii de pe “net”, cei care vin cu mintea limpede şi văd maşinile de pe partea dreaptă a drumului. Şi nici nu au frică de exprimarea liberă. Daniel Handler şi Eugen Schlee, spre exemplu, sunt doi tipi care au desenat acest Mercedes SE. E un concept care are în el suficient din originile Mercedes şi destul curaj din creativitatea celor doi ca să arate a total altceva decât au nemţii în gamă. Suntem de acord că procesele de producţie depind de raţiuni comerciale şi rezultate anuale, că nu e destul să existe ceva frumos ca să şi renteze pentru o industrie atât de mare ca Mercedes într-o competiţie atît de dură, însă într-o lume în care imaginaţia şi frumosul decid – adică lumea noastră – acest concept poate sta uşor în vârful unui clasament cu cele mai frumose Mercedes-uri din ultimii ani. Nu?
MERCEDES CONCEPT (GALERIE FOTO)