VW Tiguan – concept
Nu ar fi de mirare ca Tiguan să fie un succes în 2008, startul vânzărilor variantei de serie fiind preconizat pentru sfârşitul lui 2007. Deşi nu pare, Tiguan-ul de la Los Angeles din 2006 este încă în stadiul de concept, chiar dacă în proporţie de 90% putem deja vorbi despre modelul de serie. Oficialii VW nu vor să îşi asume nici un risc, aşa încât vor să aibă parte de cât mai multe opinii ale publicului larg până la lansarea oficială a variantei de serie.
Fără a fi surpinzătoare, forma lui Tiguan se înscrie în acelaşi registru cu Touareg, doar partea frontală fiind ceva mai îndrăzneaţă, cu o grilă cromată impunătoare pe care tronează sigla mărcii, bine evidenţiată. Ar putea părea surprinzătoare dimensiunea foarte redusă a celui de-al treilea geam lateral, în timp ce montantul este gros, ca la Golf. Deci este clar că Tiguan chiar se doreşte un SUV compact (lungime de doar 4,4 metri), fără pretenţii de spaţiu de break sau încă două locuri în plus.
Dacă până în acest punct Tiguan nu revoluţionează, nici chiar în fază de concept, la nivelul motorizărilor germanii iau lucrurile foarte în serios. Sub apelativul „clean-TDI”, ei se bazează pe noile propulsoare cu tehnologie Bluetec, dezvoltate în parteneriat cu Audi şi Mercedes. Astfel, se speră o creştere a cotei de piaţă în domeniul diesel în America – ştiută fiind reticenţa acestora pentru motoarele diesel. Însă, dată fiind reducerea cu până la 90% a dioxidului de azot faţă de un diesel convenţional actual, s-ar putea ca americanii, mari amatori de propulsoare puţin poluante, să „înghită găluşca”.