Nu ar fi de mirare ca Tiguan să fie un succes în 2008, startul vânzărilor variantei de serie fiind preconizat pentru sfârşitul lui 2007. Deşi nu pare, Tiguan-ul de la Los Angeles din 2006 este încă în stadiul de concept, chiar dacă în proporţie de 90% putem deja vorbi despre modelul de serie. Oficialii VW nu vor să îşi asume nici un risc, aşa încât vor să aibă parte de cât mai multe opinii ale publicului larg până la lansarea oficială a variantei de serie.
Precursorul său a fost VW Concept A (câtă imaginaţie au nemţii!), un exemplu reuşit de SUV compact sportiv. Tiguan nu arată exuberant, fiind mai degrabă o maşină corect proporţionată, în stilul conservator al casei. Însă are menirea de a-i atrage pe tineri, iar vopseaua specială orange, împreună cu anvelopele cu profil vopsit contribuie din plin la acest deziderat.
Fără a fi surpinzătoare, forma lui Tiguan se înscrie în acelaşi registru cu Touareg, doar partea frontală fiind ceva mai îndrăzneaţă, cu o grilă cromată impunătoare pe care tronează sigla mărcii, bine evidenţiată. Ar putea părea surprinzătoare dimensiunea foarte redusă a celui de-al treilea geam lateral, în timp ce montantul este gros, ca la Golf. Deci este clar că Tiguan chiar se doreşte un SUV compact (lungime de doar 4,4 metri), fără pretenţii de spaţiu de break sau încă două locuri în plus.
Nici interiorul nu va lăsa pe nimeni cu gura căscată, în parte datorită preluării multor elemente de la Golf Plus, dar şi de la Golf GTI – volanul sport este un indiciu suficient. Alt element distinctiv este tapiţeria din piele cu cusătură vizibilă, amestecul de negru şi orange fiind, într-adevăr, de efect. Alături de X3, Tiguan se înscrie între SUV-urile care propun un acoperiş panoramic gigantic, cu o lungime de 1,34 m şi o lăţime de 0,85 m. Probabil va fi o opţiune foarte solicitată pe versiunile scumpe.
Dacă până în acest punct Tiguan nu revoluţionează, nici chiar în fază de concept, la nivelul motorizărilor germanii iau lucrurile foarte în serios. Sub apelativul „clean-TDI”, ei se bazează pe noile propulsoare cu tehnologie Bluetec, dezvoltate în parteneriat cu Audi şi Mercedes. Astfel, se speră o creştere a cotei de piaţă în domeniul diesel în America – ştiută fiind reticenţa acestora pentru motoarele diesel. Însă, dată fiind reducerea cu până la 90% a dioxidului de azot faţă de un diesel convenţional actual, s-ar putea ca americanii, mari amatori de propulsoare puţin poluante, să „înghită găluşca”.
Nu ştim cum vor înghiţi numele, deoarece acesta a fost ales de către europeni. Nu mai puţin de 350.000 de persoane au participat la un sondaj, realizat prin intermediul unor reviste auto foarte cunoscute, rezultatul votului fiind Tiguan. Ca de obicei în ultima vreme, VW se va confrunta cu o problemă internă: ce sens vor mai avea modele precum CrossGolf sau CrossTouran, care au doar un look de pseudo-SUV, când Tiguan chiar va fi un SUV compact, rival cu Toyota RAV-4 sau Honda CR-V? Probabil un răspuns mai exact vom avea în momentul comunicării preţurilor, estimate a porni din jurul valorii de 20.000 euro.