Studiul de design reprezintă dorinţa celor de la Karmann de a aduce din nou în lumina reflectoarelor soluţia acoperişului textil, uitat parcă în contextul unei avalanşe de modele CC cu plafon rigid. Dar acoperişul din material textil are şi el propriile avantaje: este mai uşor, ceea ce se traduce printr-o economie de combustibil, ocupă mai puţin loc în portbagaj şi de ce nu, aspectul retro poate fi determinant pentru unii clienţi.
Modelul expus a suferit numeroase modificări, în special la capitolul siguranţă, acolo unde Karmann a avut grijă ca schimbările structurale să nu afecteze grav gradul de securitate al micului cabrio. Ranforsările din caroserie şi sistemul de protecţie în caz de răsturnare sunt realizate la un nivel de profesionalism asemănator cu cel existent la producătorul iniţial, Volkswagen. Pentru a facilita accesul la locurile din spate, modelul dispune de funcţia Easz Entry prin care geamul spate este coborât automat atunci când se doreşte accesul în maşină.
Dimenisiunile maşinii au crescut comparativ cu modelul standard, fiind mai lungă cu 130 de mm şi mai lată cu 40. Portbagajul poate fi folosit aproape la fel de uşor ca cel de pe varianta de bază, având o capacitate de 148 de litri cu acoperişul strâns şi 304 litri cu el montat pe maşină, o valoare chiar mai mare cu 34 de unităţi comparativ cu Polo-ul normal. în funcţie de succesul acestui concept, modelul german, aflat acum pe final de carieră poate avea cu ocazia următoarei generaţii un model cabriolet.