Tehnologia TwinDrive a fost iniţial prezentată pe generaţia precedentă a modelului VW Golf, în luna iulie a acestui an. Dar pentru că Golf 5 este deja istorie, germanii s-au gândit să readucă în atenţia publicului această tehnologie prin convertirea modelului recent lansat Golf 6. Soluţia hibridă este aşa cum ne aşteptam compusă dintr-un motor electric şi unul termic, dar spre deosebire de exemplul clasic, aici cel cu combustie internă îl ajută pe cel alimentat cu curent şi nu invers, aşa cum se întâmplă la majoritatea vehiculelor de acest tip.
Golf TwinDrive produce astfel 176 CP şi pentru a optimiza consumul foloseşte un sistem inteligent care dictează regimul în funcţie de rută şi destinaţie. Doar pe baterii acest model poate circula 50 km, acest regim fiind adaptat pentru oraş. Cifre oficiale care să evidenţieze economia de combustibil nu există, însă oficialii VW dau exemplu testul realizat de revista germană Automobile Forum, realizat între Potsdam şi centrul Berlinului, pe o lungime de 100km, cu un consum de 2,5 litri şi 8 kw oră.
Testele oficiale vor începe însă în 2009, iar germanii speră să prezinte primele vehicule gata de stradă începând cu 2010.