Noul concept este o versiune electrică bazată pe pile de combustibil a prototipului cu 5 uşi space-up! prezentat în octombrie la Tokyo Show. Vedeta de la showul american foloseşte un motor electric de 61 CP ce are o turaţie de 10000 de rpm şi un cuplu maxim de 120 Nm. Autonomia este dată de un pachet de 12 baterii litiu-ion dispuse în parte din spate, alături de motor. O configuraţie asemănatoare cu a primelor Volkswagen Bus, de la care conceptul preia şi o parte din partea stilistică.
Bateriile pot să pună maşina în mişcare pe o distanţă de 105 km până când vor trebui încărcate. Ori de la o banală priză, ori prin intermediul sistemul dezvoltat de Volkswagen şi denumit high-temperature fuel cell. Potrivit germanilor acesta este mai uşor şi mai ieftin decât cele ale concurenţilor şi de aceea are mari şanse de a intra în producţia de serie. Autonomia creşte cu 250 de km în cazul folosirii acestui sistem, maşina beneficiind şi de panouri solare situate pe plafonul modelului pentru a mai mări puţin curentul avut la dispoziţie.
Conceptul poate accelera de la zero la 100 de km/h în 13,7 secunde şi are o viteză maximă de 120 km/h.