Aşadar, moda downsizing pe care au pornit-o francezii cu semi-automobilul Renault Twizy se pare că e agreată şi de alţi mari constructori. Iar la Salonul Auto Frankfurt 2011 vom avea ocazia să vedem două concepte germane în acelaşi stil: pe lângă Audi Urban e-tron Concept, grupul VAG va prezenta şi conceptul Volkswagen NILS.
Deloc surprinzător, cele două concepte împart aceeaşi platformă tehnică, după obiceiul grupului german, dar modelul VW abordează o temă diferită: designul lui VW NILS este mai simplist şi mai pragmatic, nu sportiv ca al conceptului Audi, în timp ce habitaclul este gândit pentru transportul unui singur pasager (în conceptul Audi au loc doi).
Nu ştim, pentru moment, de la ce provine denumirea NILS, dar ştim că acest concept Volkswagen are aceeaşi structură de tip Space Frame din aluminiu, precum „vărul” Audi. Motorul electric are, în mod normal, o putere de 15 kW (20 CP) şi un cuplu motor foarte bun, de 130 Nm, dar beneficiază şi de o funcţie boost, care ridică puterea până la 25 kW (34 CP) pentru perioade scurte de timp.
Prin urmare, gândacul VW are un demaraj 0-100 km/h în doar 11 secunde, mai bine decât o citadină obişnuită, în timp ce viteza maximă se cifrează la o valoare suficientă de 130 km/h. Bateriile litiu-ion, cu o capacitate de 5,3 kWh, îi asigură lui Volkswagen NILS o autonomie maximă de 65 km, în timp ce încărcarea totală de la o priză normală de 220 V se realizează în doar 2 ore.
Volkswagen NILS este un vehicul foarte sigur, beneficiind standard de ABS şi ESP, dar şi de un sistem automat anti-coliziune, care funcţionează până la 30 km/h. Jantele de 17 inch sunt încălţate cu pneuri speciale, iar masa maşinii rivalizează cu a scuterelor mari, fiind de numai 460 kg, în timp ce gabaritul se situează imediat sub cel al noului Volkswagen Up! – NILS are lungimea de 3,04 metri, lăţimea de 1,39 metri şi înălţimea de 1,20 metri.