Volkswagen Giugiaro Go! Concept la Geneva 2011

Publicat: 01 03. 2011, 10:44

Al doilea concept prezentat de Giugiaro la
Salonul Auto Geneva
2011
este monovolumul Volkswagen Go!
Concept
. O maşină care, de fapt, are aceeaşi platformă
tehnică precum celălalt concept,
coupe-ul Volkswagen Tex
.

Faţă de
imaginile scăpate pe internet
, nu avem noutăţi prea mari. La
fel ca în cazul lui Tex, se remarcă partea frontală
inedită, care se doreşte un fel de preview pentru viitoarele modele
Volkswagen
– dar numai dacă feedback-ul publicului va fi
pozitiv.

Volkswagen Go! Concept este propunerea lui Giugiaro
pentru cei care pun accentul pe spiritul practic
, dar au
nevoie de un pachet pe patru roţi care să se preteze la utilizarea
cotidiană, într-un trafic aglomerat. VW Go! are un gabarit
potrivit, maşina având o lungime de 3,99 metri şi o caroserie
înaltă.

De remarcat concepţia suprafeţei vitrate, cea laterală
mult mai mare decât la o maşină obişnuită
, în timp ce
plafonul este şi el realizat din sticlă. Practic, una dintre
principalele caracteristici ale lui VW Go! este vizibilitatea
foarte bună, oglinzile laterale fiind înlocuite cu mini-camere de
filmat.

Cumulat cu un ampatament generos, de 2,7 metri,
interiorul lui Volkswagen Go! Concept oferă un spaţiu foarte bun
pentru pasageri
, dar şi pentru bagajele lor, portbagajul
având 400 de litri. Portierele au o deschidere specifică mai
degrabă monovolumelor mari: uşile din faţă se deschid normal, iar
cele din spate sunt culisante, pentru a permite un acces cât mai
facil.

Universul interior al lui Volkswagen Go! Concept este suficient
de simplist şi mizează pe suprafeţe cât mai largi, oferind o
impresie de spaţiu excedentar. Indicaţiile sunt grupate în
două displayuri, unul la baza parbrizului, iar celălalt în dreapta
volanului
. Consola sau tunelul central lipsesc, fiind
degajat un spaţiu mare sub bord. În laterale, imaginile de la
mini-camerele exterioare sunt afişate pe două displayuri generos
dimensionate.

Sistemul de propulsie pentru Volkswagen Go! Concept este total
electric, fiind vorba de sistemul Blue-e-motion, dezvoltat de VW.
Bateriile sunt plasate sub cele două rânduri de scaune, astfel
încât distribuţia maselor pe punţi este optimă: 58% pe faţă,
respectiv 42% pe spate. Autonomia maximă a maşinii se
cifrează la 240 km, o evoluţie faţă de

VW e-Up! Concept
.

Rămâne de văzut în ce măsură va influenţa Volkswagen Go!
Concept by Giugiaro viitoarele modele Volkswagen.