Volkswagen Formula XL1 Concept consumă doar 0,9 litri/100 km
Dacă aveţi impresia că aţi mai văzut undeva acest
Volkswagen Formula XL1 Concept, nu greşiţi prea mult, deoarece e
vorba de un upgrade al conceptului VW L1, prezentat
acum doi ani la Salonul Auto Frankfurt 2009, „trabucul” care se
lăuda cu un consum de numai 1,38 litri/100 km de motorină.
Noul concept VW XL1 va fi prezentat în premieră la iminentul
salon auto din… Quatar, ceea ce ar putea părea o palmă dată
miliardarilor petrolului, nu? Şi a deoarece noul „trabuc VW” anunţă
un consum mai mic de 1 litru/100 km – mai exact, VW XL1
consumă doar 0,9 litri/100 km de motorină.
VEZI GALERIA MULTIMEDIA CU VOLKSWAGEN XL1
CONCEPT
Aşadar, cei de la Volkswagen se pot mândri că, în epoca
maşinilor hibride şi electrice, au reuşit să-şi îndeplinească
promisiunea de a realiza maşina de 1 litru/100 km,
deoarece, conform declaraţiilor oficialilor, VW XL1 este foarte
aproape de o eventuală producţie de serie.
Până când ne vom pune întrebarea dacă, într-adevăr, vor exista
destui clienţi pentru o astfel de maşină VW, cu numai două locuri
şi un design prae futurist faţă de gama actuală, să vedem
ce înseamnă, pe plan tehnic, acest concept VW XL1.
Sistemul de propulsie este unul hibrid plug-in, constând
dintr-un motor TDI cu 2 cilindri şi 48 CP, asociat cu un
motor electric de 27 CP (20 kW), alimentat de la un pachet
de baterii litiu-ion (care pot fi încărcate de la o sursă externă
atunci când maşina este parcată). Transmisia este asigurată de o
cutie automată cu dublu ambreiaj DSG şi 7 trepte, pentru o
eficienţă cât mai mare.
Mai adăugăm la reţetă lucruri deja ştiute, precum o
caroserie monococă din fibră de carbon şi un coeficient aerodinamic
cX de numai 0,186 al caroseriei, et voila: consum mediu de
0,9 litri/100 km şi emisii CO2 de numai 24 g/km. Mai
mult, fiind un hibrid plug-in, atunci când bateriile sunt complet
încărcate VW XL1 poate fi condus în regim strict electric pe o
distanţă de circa 35 km.
În ce priveşte interiorul maşinii, marea modificare o
reprezintă plasarea celor două locuri alăturat, nu în tandem, ca la
conceptul precedent. În plus, accesul în maşină este mult
mai facil, graţie portierelor cu deschidere în sus, ca la
Lamborghini. Planşa de bord este mult mai apropiată de o maşină a
zilelor noastre, caracterul său simplist şi ergonomia amintind
întrucâtva de VW E-Up Concept.
Singura necunoscută rămâne preţul pe care l-ar avea un eventual
model de serie. Dată fiind tehnologia avansată de care dispune noul
concept şi materialele scumpe, este foarte probabil ca VW
XL1 să fie mult mai scump decât o maşină electrică
actuală, precum Nissan Leaf sau Renault Fluence Z.E.
Prin urmare, rămânând cu picioarele pe pământ, e cam clar că
ambiţiosul proiect al lui Ferdinand Piech, „maşina de 1
litru”, are toate şansele să rămână doar în muzeul
Volkswagen.
Voi ce credeţi?