Trei noi concepte IAT-Auto la Pekin 2010
Alte chinezării? Nu prea – dimpotrivă, cele trei noi concepte pe
care vizitatorii Salonului Auto Pekin 2010 le vor putea admira în
standul IAT-Auto sunt suficient de interesante.
eTaxi este, bineînţeles, conceptul unei maşini electrice,
cu un design destul de sobru (probabil mulţi vor acuza o oarecare
similitudine a părţii frontale cu VW Golf) şi portiere cu
deschidere în contrasens.
Teoretic, acest concept prefigurează un sedan de categorie
compactă, probabil o încercare de a concura modele precum
Renault Fluence E.Z.
monovolum verzuliu se numeşte Bamboo Wind şi beneficiază
de un design specific chinezesc, am putea spune, cu multe motive
florale (sau, mai degrabă, care amintesc de frunzele de bambus),
care ar trebui să ne facă atenţi şi asupra componentei ecologice a
maşinii.
Şi asta deoarece Bamboo Wind are propulsie exclusiv electrică,
deşi nu se specifică tehnologia de care dispune.
mai multe detalii ne sunt oferite despre ineditul Wu Feng
II. Vorbim despre o evoluţie a lui Wu Feng I (pentru cei
care au auzit de acest concept…), noul model fiind o mixtură
inedită între un coupe cu uşi gullwing (în stilul lui Mercedes SLS
AMG) şi un crossover compact.
Chinezii îşi creditează creaţia cu valori suficient de
atrăgătoare: o viteză maximă de 200 km/h şi un demaraj
0-100 km/h în aproximativ 7 secunde. Totuşi, aceste
performanţe nu se specifică dacă sunt obţinute datorită unui motor
pe benzină sau a unui sistem de propulsie hibridă.
Cu toate că despre IAT-Auto nu ştie aproape nimeni în Europa, e
clar că ambiţiile chinezilor sunt foarte mari, iar aceste trei
concepte promit un viitor suficient de ameninţător pentru
companiile auto europene. Rămâne de văzut dacă eventualele maşini
de serie vor fi apreciate de marele public.