Toyota FT-HS – concept
Toyota Supra a fost sportiva high-tech a anilor ’90 care viza, fără menajamente, clienţii miticului 911, deşi oficialii Porsche au declarat că nu s-au simţit niciodată în pericol. Poate că, dacă Supra nu ar fi intrat într-o pauză curios de lungă, altfel ar fi stat lucrurile printre sportivele din această categorie.
Acum, Toyota reîncearcă intrarea în acest club, iar FT-HS ne face să credem că japonezii nu intenţionează să bată frumos la uşă, ci vor chiar să o dărâme. Bun, poate că am exagerat puţin cu metafora, dar să propui o supersportivă cu motorizare hibridă cam clatină unele mentalităţi. Iar Toyota este deja un specialist binecunoscut al propulsiei hibride, aplicată pe scară largă.
FT-HS este un fel de coupe targa, al cărui sistem de „decapotare” este simplu şi, totuşi, original: plafonul se retrage peste lunetă şi coboară, împreună cu aceasta, peste locurile din spate (pentru că vorbim, totuşi, de un coupe cu 2+2 locuri). Foarte rapid şi într-un stil de balerină – pe modelul de serie, acest sistem ar face deliciul amatorilor de gadgeturi. Ne rugăm la orice zeu al maşinilor ca acest lucru să se întâmple în realitate.
Contrar curentului actual, cu spoilere decupate de fante largi, FT-HS are o parte frontală foarte curată, gura de admisie aducând cu litera „T” stilizată. De fapt, forma botului şi integrarea farurilor sunt total diferite de orice altceva la ora actuală. Nici stopurile nu fac excepţie, fiind integrate într-un fel de baghetă, pe toată lungimea spatelui, sub ele găsindu-şi loc nişte fante discrete, continuate abrupt într-un difuzor. Iar comentarii stilistice despre aspectul exterior ar mai putea continua.
Scaunele sunt total diferite de cele obişnuit, fie ele de curse. Pe lângă faptul că sunt dotate cu centuri în patru puncte, au o formă ergonomică intens gândită, şezutul continuându-se pe tunelul central. De fapt, trebuie un exerciţiu serios de imaginaţie pentru a descrie situaţia de la bordul lui FT-HS. Punem pariu că nici designerii nu mai ştiu exact ce aveau în cap în momentul în care şi-au trasnpus ideile în realitate.
Mai multe despre capacităţile şi performanţele tehnice nu s-au dat publicităţii, FT-HS rămânând în primul rând un exerciţiu de design frapant, care aduce în actualitate ideea maşinii supersport cu propulsie hibridă. Cam aşa răspund japonezii întrebării „Cum ar trebui să fie o maşină sport a secolului XI?”. Doamne ajută ca răspunsul palpabil şi pe care îl vom putea cumpăra să aibă cât mai multe din acest concept.