Toyota nu putea lipsi din clubul constructorilor auto care vor să intre cât mai repede pe teritoriul propulsiei pe bază de hidrogen. După ce Honda, Daimler, BMW sau chiar Hyundai şi-au anunţat intenţia de a oferi încă din acest deceniu maşini de serie cu tehnologie fuel-cell, iată că Toyota FCV-R Fuel Cell Concept vine ca o declaraţie foarte serioasă a japonezilor, care vor să îl producă în serie din 2015.
Conceptul are un aspect destul de apropiat de al cunoscutului model hibrid Toyota Prius, având o lungime de 4,74 metri şi un ampatament de 2,7 metri. Partea frontală pare puţin bizară, ca un fel de carte de vizită pentru caracterul eco al maşinii. Atât în faţă, cât şi în spate, designerii japonezi au gândit nişte „mustăţi” dotate cu LED-uri, în timp ce spoilerul frontal are în partea centrală o fantă neobişnuit de mare.
Maşina pare să fie mai înaltă decât un Prius normal – lucru explicat de faptul că sistemul fuel-cell este plasat sub podeaua maşinii, aşa încât Toyota FCV-R oferă suficient spaţiu în habitaclu pentru 4 pasageri şi bagajele lor. Universul interior arată pur şi simplu futurist şi high-tech, bordul fiind dominat de display-uri tactile şi de o consolă de tip peninsulă, cei din spate fiind şi ei gratulaţi cu idei originale.
Din punct de vedere tehnic, rezervorul de hidrogen şi sistemul fuel-cell îi asigură maşinii o autonomie maximă de 700 km, dar, pentru moment, nu avem informaţii despre performanţe. Mai multe detalii vom afla cu ocazia Salonului Auto Tokyo 2011.