Producătorul japonez va lansa în curând faceliftul celei mai vândute maşini hibrid din lume, Prius, însă acesta nu va prelua multe elemente de la conceptul 1/X. Solutiile propuse de acesta se vor regăsi cel mai probabil pe o noua generaţie Prius programată pentru 2010 sau pe un baby Prius, un automobil hibrid situat în gama sub actualul model şi care va avea rolul de a contribui serios la planul Toyota de a vinde în 2010 un milion de hibride.
1/X, citit "one-Xth", este realizat în jurul ideii de reducere a consumului de combustibil, păstrând forma aerodinamică dar cântarind doar 420 de kilograme. O greutate impresionantă, din acest motiv fiind suficient un motor termic cu o cilindree de doar 500 cmc montat în partea din spate. Dar cum s-a ajuns aici? Ei bine japonezii s-au bazat foarte mult pe folosirea fibrei de carbon, care pe lângă o reducere a greutăţii a reuşit şi o subţiere a stâlpilor frontali, rezultând o vizibilitate crescută.