Indienii de la Tata nu renunţă la planurile de a cuceri
piaţa europeană, iar
Tata Nano rămâne un model important în
strategia lor. La Salonul Auto Geneva 2011
nu am avut parte de încă vreo versiune interesantă sau, dimpotrivă,
controversată a celei mai ieftine maşini din lume, ci de un concept
destul de interesant: Tata Pixel.
Răutăcioşii ar putea comenta că e doar un Nano cu pretenţii de
Lambo, datorită portierelor cu deschidere în sus, ca la celebrele
maşini sport italiene. Vorbind obiectiv, însă, avem în faţă un
exerciţiu stilistic bine conceput, echilibrat şi, cel mai
important, care ne poate da o idee despre noua imagine pe
care o va avea următoarea generaţie Tata Nano.
Conceptul Tata Pixel este bazat, din punct de vedere
tehnic, tot pe actualul Tata Nano, însă oferă un spaţiu
mai generos pentru patru persoane şi un interior decent, cu tentă
futuristă. Surprinde dimensiunea foarte mare a portierelor, care
oferă un acces foarte bun într-un interior situat ceva mai sus, ca
într-un mini-crossover.
Motorizarea lui Pixel este un turbodiesel cu numai 3
cilindri, de 1,2 litri şi care, deşi nu ştim ce putere
are, anunţă un consum mediu de numai 3,4 litri/100 km şi emisii CO2
de 89 g/km, în timp ce cutia de viteze este automată cu variaţie
continuă IVT (Infinitely Variable Transmission). În plus,
Tata Pixel beneficiază de un sistem de direcţie pe toate
patru roţile, denumit Zero Turn, care reduce raza de
bracaj la numai 2,6 metri.