Mai
capabile decât renumitul Hummer H1 şi la fel de performante ca un
Bugatti Veyron? Este oare posibil aşa ceva? Cei de la Shadow Hawk
Vehicles spun că da, exemplul fiind maşinile create de ei.
Deocamdată, doar creaţii virtuale, dar se pare că din 2011 vor
deveni realitate.
„Cele mai revoluţionare şi avansate maşini din toate timpurile”,
iată cum ne întâmpină micul producător american. Care a preluat
numele unui personaj de benzi desenate, însă are intenţii serioase:
producţia de maşini Shadow Hawk va fi limitată la 12 exemplare pe
an, permiţând o customizare completă, în funcţie de preferinţele
clienţilor.
Uitaţi că există SUV-uri, pentru că acum vorbim de STV: Super
Terrain Vehicles. Ce face specială o astfel de maşină? Ineditul şi
foarte avansatul sistem de transmisie şi suspensiile revoluţionare.
Cursa de lucru a roţilor este de 116 cm, lucru rar întâlnit chiar
şi la maşinile special preparate pentru probele de trial
offroad.
Suspensia
activă este controlată electronic de către şofer, care mai
beneficiază şi de sisteme de control ale unghiurilor de înclinare
ale roţilor. Şasiul central este de tip monococă, iar postul de
conducere este plasat foarte aproape de sol, după modelul maşinilor
supersport.
De fapt, gabaritul unui Hawk se apropie de cel al unui Corvette,
deşi din imagini s-ar putea crede că vorbim de un mastodont.
Nicidecum, maşina se laudă cu un foarte bun raport putere/greutate
– masa modelului Street Hawk se ridică la numai 2,1 tone, în
condiţiile în care motorul generează 1.100 CP şi un cuplu maxim de
2.400 Nm (!).
Şasiul din titaniu duce, astfel, la un raport de numai 1,9
kg/CP, iar performanţele sunt estimate la 335 km/h viteză maximă şi
doar 3,5 secunde pentru demarajul 0-100 km/h. În condiţiile
utilizării unor roţi cu un diametru total de 62 inch!
Totuşi,
modelul de bază, Steel Hawk, se foloseşte de un V8 de numai 360 CP,
iar masa maşinii depăşeşte 2,5 tone. Nu lipsesc, însă, restul
sistemelor care particularizează maşinile Shadow Hawk. Şoferul are
la dispoziţie un cockpit care pune accentul pe confort şi
ergonomie.
Pe lângă ajustarea electrică a volanului şi scaunelor, maşina
mai este dotată cu o serie de camere de filmat, atât pentru ziuă,
cât şi pentru noapte, imaginile putând fi vizualizate pe un mare
ecran central – de remarcat că, pe vreme foarte proastă, şoferul se
poate baza doar pe imaginile de pe ecran, nefiind necesar să se
uite prin parbriz. Această facilitate este cu atât mai importantă
pentru versiunile blindate.
De fapt, bordul este garnisit de displayuri de mari dimensiuni,
prin intermediul cărora pot fi controlate sistemul de navigaţie,
internetul, telefonul, sofisticatul sistem audio-video. Cireaşa de
pe tort este că habitaclul maşinii este conceput pentru a rezista
la apă, astfel încât nu este nici o problemă dacă vreţi să ieşiţi
din maşină când sunteţi în mijlocul râului…
Confortul
suplimentar este asigurat de noua configuraţie a scaunelor. Acestea
sunt dotate cu suspensie pneumatică, au o susţinere laterală
excelentă, beneficiază de încălzire şi ventiaţie şi sunt fabricate
din materiale de ultimă generaţie, rezistente la apă şi murdărie.
Volanul este conceput după modelul maşinilor de curse, oferind atât
o bună priză, cât şi o amenajare judicioasă a principalelor
comenzi. Interesantă ideea padelelor de la care se poate comanda
reglarea înălţimii suspensiei.
Cu siguranţă, teoria v-a atras atenţia – mai multe detalii
puteţi găsi chiar pe site-ul de prezentare al producătorului. Însă
rămâne de văzut ce ne va oferi realitatea. Este greu de crezut că
se poate obţine o combinaţie reuşită între Hummer şi Veyron, chiar
şi în condiţiile în care preţul nu este o problemă. Oricât ar fi de
mare.