De la început, japonezii vor să evite speculaţiile şi declară despre Subaru Viziv că e doar un concept-car, care nu prefigurează un model de serie. Dar asta nu înseamnă că viitoarele modele nu vor prelua idei atât de design, cât şi de tehnologie de la conceptul expus la Geneva 2013.
Subaru Viziv este un crossover coupe, cu două portiere de mari dimensiuni, care se deschid în stil Lambo, asigurând un acces foarte facil în interiorul cu 2+2 locuri. De remarcat suprafaţa vitrată amplă şi alura foarte nervoasă a maşinii, care ar putea prefigura un crossover compact, situat între XV şi noul Forester.
Ca elemente stilistice, partea frontală masivă aduce în prim plan blocurile optice în formă de ”C”, care încadrează o grilă proeminentă, ceea ce e un indiciu pentru schimbarea de imagine care ne aşteaptă din partea mărcii japoneze. Spatele mizează tot pe forma ”C” în cazul stopurilor, în timp ce difuzoru proeminent şi cele patru evacuări accentueaz ideea de sportivitate.
Asta deşi sistemul de propulsie se conformează ideii de ecologie – deoarece vorbim despre o propulsie hibridă plug-in, care combină un motor boxer diesel de 2,0 litri şi o cutie CVT cu trei motoare electrice: unul sub capota din faţă, care are şi rol de generator de curent pentru baterii, respectiv alte două integrate în puntea spate, pentru propulsia independentă a fiecărei roţi din spate.
Noul sistem de propulsie de pe conceptul Viziv este denumit ”Hybrid SI-DRIVE”, în timp ce sistemul de tracţiune integrală are o denumire mai lungă: ”Independent-rear-motor-driven symmetrical AWD”, ceea ce înseamnă un control electronic mult mai pronunţat al transmiterii puterii către toate roţile, în conjuncţie cu sistemul ”EyeSight” – practic gestionarea motoarelor se face în funcţie de condiţiile de rulare şi de tipul de teren.
Totodată, soluţia celor două motoare electrice indepdente pentru roţile spate asigură şi un comportament mult mai sigur, dar şi mai sportiv în curbe, sistemul comandând transmiterea unui cuplu mai mare roţii din exteriorul virajului, pentru o motricitate cât mai bună.
Conceptul Subaru Viziv este destul de compact, având o lungime de 4,32 metri, în timp ce ampatamentul este de 2,64 metri, generos pentru gabaritul maşinii. Interiorul este high-tech şi abundă în diverse displayuri plasate pe bord, iar ambianţa este plăcut influenţată de iluminarea albastră.
Nici o informaţie despre performanţele dinamice sau de consum ale noului sistem de propulsie hibridă plug-in, dar Subaru Viziv reuşeşte să atragă atenţia asupra tehnologiei viitorului la care lucrează japonezii. Care se pare că nu vor renunţa la cartea lor de vizită: tracţiunea integrală standard.