Pe plan european, Subaru stă cam cel mai prost ca vânzări dintre producătorii japonezi, fiind perceput ca un brand de nişă datorită echipării cu un sistem propriu de tracţiune integrală a aproape tuturor modelelor din gamă (cu excepţia micului monovolum Trezia şi a coupe-ului BRZ).
Totuşi, cei de la Subaru nu renunţă la Bătrânul Continent, iar la Geneva 2014 vin cu Viziv-2, o evoluţie a conceptului Viziv inaugurat exact cu un an în urmă, tot la Geneva.
Deci e un fel de coupe sau are mai multe uşi? E dificil de spus la prima vedere
Din punct de vedere stilistic, putem vorbi de un ”facelift” pronunţat al primului concept, doar forma calandrului rămânând neschimbată. Farurile, în schimb, nu mai sunt unitare cu luminile de poziţie din spoilerul frontal, ci au acum un aspect mai agresiv, în timp ce partea inferioară e dominată de două proiectoare rotunde, care amintesc de un Impreza WRX STi de altă dată.
O altă mare modificare se remarcă la nivelul portierelor: dacă primul Viziv era dotat cu două portiere imense, de tip Lambo, în cazul lui Viziv-2 avem patru portiere cu o deschidere mai complexă, pe care o puteţi urmări în video-ul de mai jos:
Spatele maşinii e şi el mai complex, cu stopuri mai agresive, în timp ce spoilerul replică ideea din faţă, cu două blocuri optice rotunde de mari dimensiuni. De altfel, per ansamblu, Viziv-2 a renunţat la stilul curat al precedentului concept, arătând acum mult mai complex, ba chiar dă impresia unui mic Transformer (mai ales dacă ne referim la modalitatea complicată de deschidere a portierelor).
Iniţial, pare SF. Dar, dacă ignori luminiţele, bordul e, de fapt, mult mai simplist şi intuitiv
Interiorul lui Subaru Viziv-2 rămâne dedicat unui număr de 4 pasageri, spaţiul părând la cote de SUV compact. Bordul e conceput într-un stil simplist, la bază, simetric şi concentrând cât mai mult comenzile. Ca aspect, însă, iluminarea complicată îţi ia ochii. E clar, însă, că viitorul model de serie va miza pe minimalism, iar calitatea ne aşteptăm să rivalizeze cu a modelelor premium.
Însă cel mai important lucru în cazul lui Subaru Viziv-2 este sistemul de propulsie, alături de noul sistem de tracţiune integrală. Propulsia este hibridă-diesel, motorul diesel de 1,6 litri împreună cu un mic motor electric punând în mişcare roţile punţii faţă. Cutia de viteze este automată CVT (Lineartronic).
Să le numărăm: un motor diesel şi un motor electric în faţă, plus două motoare electrice în spate
Roţile din spate sunt puse în mişcare de două motoare electrice, plasate sub scaunele spate, care pot varia cuplul necesar pentru fiecare roată, în funcţie de condiţiile de aderenţă, soluţie considerată mult mai bună decât actualele sisteme de tracţiune integrală controlate electronic, unde varierea cuplului pe fiecare roată se face mai lent şi necesită sisteme mai complexe.
Noul sistem AWD, denumit Hybrid SI-DRIVE, promite un comportament mult mai sigur, dar şi o agilitate crescută în curbe, iar plasarea bateriilor litiu-ion în podea înseamnă un centru de greutate mai coborât, deci o stabilitate mai bună. În plus, bateriile pot fi alimentate şi de la o sursă externă, sistemul fiind plug-in, deci maşina poate funcţiona şi în regim strict electric.
Cel puţin în teorie, sistemul AWD hybrid SI-DRIVE se anunţă extraordinar
Şoferul poate alege din trei moduri de funcţionare: ”Intelligent”, ”Sports” şi ”Eco-Cruise”, creierul electronic folosindu-se şi de informaţiile camerei EyeSight, adaptându-se astfel parametrii motoarelor şi transmisiei la tipul de drum pe care se rulează.
Cu alte cuvinte, japonezii promit prin Subaru Viziv-2 un crossover care se speră că va readuce interesul publicului european (şi nu numai) pentru această marcă. Cel mai probabil, Viziv-2 prefigurează un urmaş al actualului Subaru XV, care pe piaţa japoneză e oferit şi cu un sistem hibrid de propulsie.
Oare aşa va arăta urmaşul lui Subaru XV?