Coreenii ne-au testat interesul înaintea Salonului Auto Frankfurt 2011 prin câteva schiţe ale unui nou concept, dar cei mai mulţi au considerat că vorbim de o clonă a noului Range Rover Evoque. Acum avem şi imaginile oficiale ale conceptului coreenilor, precum şi denumirea sa: SsangYong XIV. Dar şi confirmarea faptului că seamănă izbitor cu SUV-ul de fiţe britanic.
Partea frontală este foarte diferită faţă de a noii generaţii Korando, dorindu-se mai stilată şi mai agresivă – totuşi, asemănarea cu Evoqie, la nivelul „privirii” farurilor, a bosajelor roţilor şi a montanţilor negri este destul de mare. Asemănări care se continuă puţin şi în partea laterală, cu excepţia faptului că XIV Concept are uşi cu deschidere în contrasens (ca la alt model britanic, Rolls Royce…).
Spatele, în schimb, este complet diferit faţă de orice SUV de pe piaţă, hayonul negru imprimând maşinii un look foarte interesant. Stopurile, difuzorul şi eleronul doresc să aducă o puternică notă sportivă în peisaj, dar adevărul este că montanţii spate ne duc cu gândul mai mult la… Skoda Fabia.
Per total, trecând peste similitudinile cu SUV-ul britanic, putem spune că SsangYong XIV Concept este un exerciţiu stilistic foarte interesant pentru constructorul coreean, mai ales dacă ne raportăm la creaţiile din trecut precum Rodius sau Actyon.
Interiorul conceptului este adaptat la noul trend iPad, beneficiind de două ecrane tactile: pe consolă tronează o tabletă de pe care pot fi controlate majoritatea funcţiilor maşinii, iar pe tunelul central maşina beneficiază de un alt ecran, butoanele aproape dispărând din peisaj.
Ilminarea prin baghete albastre a bordului poate fi discutabilă, însă, în rest, XIV Concept pare să ofere un spaţiu interior suficient pentru patru persoane, accentul fiind pus pe lifestyle. Pe lângă deschiderea în oglindă a portierelor, conceptul coreean mai plusează cu un hayon din două bucăţi, partea superioară decupând plafonul, iar cea inferioară culisând în jos.
Ca tehnică, SsangYong XIV Concept preia motorizarea diesel de 2,0 litri de pe modelul de serie Korando, care poate fi asociată atât cu o cutie manuală, cât şi cu una automată, iar tracţiunea poate fi doar pe roţile din spate sau, opţional, integrală. Un model de serie bazat pe acest concept urmează să apară în 2013 – cu siguranţă, mult modificat faţă de acest concept care seamănă cam mult cu Evoque.