Spyker B6 Venator, downsizing pentru ”avionul de vânătoare” exotic
Clienţii de maşini exotice au gusturi diversificate, iar cei de la Spyker şi-au creat un fan-club de pasionaţi pentru care contează foarte mult detaliile inedite şi extravaganţa unei maşini.
Este şi cazul lui Spyker C8 Aileron, care, pe lângă performanţele de maşină supersport, le oferă clienţilor şi o experienţă senzorială unică, fiind garnisit cu multe elemente pretenţioase provenite din industria aeronautică.
Însă şi în domeniul exoticelor banii contează, aşa încât, la Geneva 2013, producătorul suedez tatonează terenul cu un concept de maşină mai compactă şi mai accesibilă: Spyker B6 Venator.
Având o lungime de 4,35 metri şi o lăţime de 1,88 metri, noul Spyker B6 Venator are un aspect echilibrat, ampatamentul de 2,5 metri însemând şi o proporţie reuşită între volume.
Motorul plasat transversal-central este un V6 (a cărui provenienţă nu a fost comunicată) de 375 CP, suficient pentru sportiva care nu depăşeşte 1.400 kg ca masă proprie, graţie utilizării aluminiului şi fibrei de carbon.
Mai important, însă, este faptul că B6 Venator poartă amprenta Spyker, aceasta regăsindu-se cu uşurinţă în detalii, mai ales în cele interioare: de exemplu levierul cutiei de viteze sau amenajarea comenzilor de pe consola centrală.
În funcţie de interesul publicului, Spyker B6 Venator are şanse să intre în producţia de serie mică începând cu anul 2014, pentru un preţ de bază de cel puţin 100.000 de euro. Ceea ce e de vreo trei ori mai puţin decât reclamă fratele mai mare Spyker C8 Aileron.