Cea de-a treia generaţie smart ForTwo este prefigurată de o serie de concepte: după roadsterul smart ForSpeed, de la Geneva 2011, iată că acum este rândul unui concept de maşină electrică smart ForVision, la Salonul Auto Frankfurt 2011.
Acest nou concept ne arată un smart cu două locuri care combină stilul simplist cu extravaganţa formelor, însă oficialii sunt, deocamdată, zgârciţi cu informaţiile. Este de remarcat faptul că blocurile optice faţă şi spate apelează la forme mai simplificate, modelul căpătând un aer mai impozant, chiar dacă are dimensiuni liliputane.
Conceptul smart ForVision păstrează ideea celulei de rezistenţă „Tridion”, cu două nuanţe pentru caroserie, dar aduce multe îmbunătăţiri tehnice. De exemplu, jantele sunt realizate dintr-un plastic special, cântărind cu 3,3 kg mai puţin decât unele din aliaj de aluminiu, în condiţiile păstrării rezistenţei.
De asemenea, pentru compartimentul pasagerilor şi portiere a fost folosită o răşină epoxidică, ranforsată cu fibră de carbon, care înseamnă o reducere a masei caroseriei cu 50% faţă de una similară din oţel, respectiv cu 30% faţă de una din aluminiu. Se pare că ForVision ne mai rezervă şi alte surprize de acest gen, cei de la smart colaborând cu specialistul în produse chimice BASF.
Din punct de vedere al propulsiei, smart ForVision este o maşină electrică, dar nu se mulţumeşte doar cu un motor electric alimentat de la baterii, ci apelează şi la celule solare, montate pe plafon – din nou suntem foarte curioşi să aflăm mai multe detalii despre avantajele acestei soluţii şi dacă o vom regăsi în curând şi pe modelele de serie.
smart ForVision continuă ideea transmiterii puterii la roţile spate, fiind bazat, de fapt, pe o nouă platformă tehnică, realizată în comun cu grupul Renault-Nissan şi care va fi utilizată şi de viitoarea generaţie Renault Twingo. Însă mai multe detalii despre smart ForVision vom avea la salonul auto german.