Deşi Seat ne-a obişnuit cu modele foarte fluide, iată că Tribu marchează o schimbare de concepţie, prin adoptarea unui stil angular, mai dur şi mai agresiv. Practic, acest concept are rolul de a ne face o idee referitoare la direcţia în care se vor îndrepta viitoarele modele ale mărcii despre care mulţi critici credeau că a rămas tributară liniilor iniţiate de Altea.
Blocurile optice, cu led-uri circulare, amintesc clar de ideea bavareză "angel eyes", dar nu putem decât să apreciem integrarea reuşită în ansamblul frontal dominat de uriaşa grilă trapezoidală şi fantele laterale, de asemenea trapezoidale. Tribu rămâne tributar acestei forme şi dacă vorbim de geamurile laterale, dar mai ales de hayon, realizat aproape integral din sticlă şi având o modalitate inedită de deschidere: culisează în sus, iar apoi basculează peste plafonul din sticlă (care face corp comun cu parbrizul). În plus, hayonul integrează şi stopurile, care se întind pe margini, într-un mod inedit, dar şi în jurul evacuărilor, aţi ghicit, trapezoidale.
Jantele cromate de 20" anunţă performanţe off-road, susţinute din plin de controlul suspensiei, prin trei moduri: Urban, care pune accentul pe confort şi pe consumul redus; Sport, care însamnă o setare mai dură a suspensiei şi coborârea gardei la sol; Freerun, caz în care tracţiunea este integrală permanent, controlată electronic, iar suspensia răspunde solicitărilor din teren greu. Pe eventualul model de serie nu vom regăsi acest sistem avansat, platforma tehnică urmând a fi preluată de la Tiguan. De asemenea, nici interiorul specific exploratorilor IT nu va ajunge în producţia de serie, deşi ecranul tactil de mari dimensiuni este perfect realizabil. Până la urmă, Tribu rămâne un concept debordant de idei futuriste.