Seat IBX Concept la Geneva 2011
Despre Seat IBX Concept putem spune că este continuarea
lui
Seat Tribu, concept apărut în
2007. Prin IBX, spaniolii ne anunţă cu destulă fanfară
faptul că domeniul SUV-urilor compacte se va îmbogăţi cu un nou
concurent, care va miza pe stilul sportiv.
IBX, apărut în premieră mondială la Geneva 2011, continuă
seria indicativelor care conţin „IB”, încercând să fie o
combinaţie între un SUV şi un coupe. Ceea ce nu înseamnă o
premieră absolută, primul model de acest fel fiind
Range Rover Evoque, însă modelul de serie prefigurat de Seat
IBX va veni cu un preţ mult mai abordabil.
Seat IBX este foarte compact, având o lungime de 4,26
metri şi doar două portiere, subliniind caracterul
sportiv. Stilul este destul de sobru, cu muchii clare, în
contradicţie cu stilul introdus de Altea. Spatele aminteşte puţin
de Q5, datorită decupării largi a hayonului pe laterale, dar IBX
reuşeşte să-şi păstreze originalitatea.
Înălţimea de 1,62 metri poate fi considerată medie, la fel ca şi
performanţele în teren accidentat, IBX afişând valori normale
pentru unghiurile de trecere. Totuşi, faţă de VW Tiguan şi
Skoda Yeti, SUV-ul compact al spaniolilor va avea o poziţionare
suficient de clară, fiind bine diferenţiat ca aspect şi
target.
Seat IBX beneficiază de un sistem hibrid, care poate
combina motorul electric fie cu un TDI, fie cu un motor turbo pe
benzină. În regim strict electric,
autonomia maximă se cifrează la 45 km, iar maşina beneficiază de
toate facilităţile tehnologiei Ecomotive, disponibilă deja pe
modele de serie. IBX este propus doar cu tracţiune faţă, dar
modelul de serie va exista şi în versiuni 4WD.