Saab PhoeniX Concept la Geneva 2011
După ce Saab şi-a declarat indepdendenţa prin seria specială
Saab 9-3 Independence, e cazul să se rupă de trecutul cu GM.
Iar la Salonul Auto Geneva
2011 avem parte de un preview foarte
interesant: Saab PhoeniX Concept.
Este vorba de un coupe cu un limbaj stilistic total nou,
„Aeromotional”, probabil influenţat de
noul proprietar, Spyker. Saab PhoeniX Concept este un
coupe foarte fluid şi care aduce în peisaj o idee fantasmagorică:
„aripile” laterale din partea superioară a acoperişului. O
idee stilistică greu de descris în cuvinte, dar care îi conferă
maşinii o originalitate controversată.
Faţă de o idee relativ similară, aplicată la
Ferrari 599 GTB, în cazul lui Saab PhoeniX designerul
Jason Castriota a avut o libertate de exprimare mult mai mare,
fiind vorba de un concept. Cele două „aripi” sunt
explicate de raţiunile arerodinamice, dar sunt şi o carte de vizită
vizuală impresionantă.
Mai impresionantă, oricum, decât partea frontală, care,
deşi exprimă forţă, este realizată într-un stil mai calm, fiind
evidente căutările febrile pentru o imagine de marcă
pregnantă, care să diferenţieze viitoarele maşini de serie
Saab. Oricum, botul foarte lung şi spatele scurt fac din Saab
PhoeniX o creaţie echilibrată şi reuşită.
Interiorul este conceput după formula 2+2 scaune,
adoptând un stil minimalist. Comenzile sunt strânse în
jurul celui de la volan, într-un nou modul de comandă, denumit Saab
IQon, care se poate conecta la internet şi afişează informaţiile pe
un ecran tactil. Designerii au fost atenţi şi la iluminarea
interioară, în podea şi plafon fiind integrate tuburi cu LED-uri,
care îşi pot schimba culoarea.
Din punct de vedere tehnic, platforma lui Saab PhoeniX
suntem anunţaţi că va sta la baza noii generaţii Saab 9-3.
Conceptul beneficiază de un sistem de propulsie hibridă, botezat
eXWD de către Saab. Roţile din faţă sunt puse în mişcare de un
motor turbo pe benzină, de 1,6 litri şi care dezvoltă 200 CP, iar
roţile din spate primesc puterea de la un motor electric de 25 kW
(34 CP).
Ca economie, PhoeniX anunţă un consum mediu de 5,0
litri/100 km şi emisii CO2 de 119 g/km, însă date privind
performanţele nu au fost comunicate. Ştim însă că şoferul poate
alege trei moduri de funcţionare pentru sistemul hibrid (Eco, Sport
şi Traction – cel din urmă dezvoltat pentru aderenţa slabă a căii
de rulare), iar cutia de viteze este manuală cu 6 trepte.