Roewe W2 Concept

Autor: Oraan Mărculescu 23 apr. 2007 Concepte auto

Rover a avut un parteneriat de succes cu Honda, iar apoi a trecut printr-un divorţ greu de BMW, în final declarându-se falimentul mărcii britanice, după depăşirea vârstei de 100 de ani. Chinezii cred în reîncarnare, aşa încât moşul britanic a devenit acum o gheişă foarte drăguţă. Cel puţin conceptul W2 se pretează acestei metafore.

Surprinzător sau nu pentru o marcă auto din China, W2 are un design reuşit, proporţii echilibrate şi un look tineresc şi high-tech. Pentru partea frontală, designerii au încercat să creeze o identitate vizuală coerentă, însă mai au puţin de lucru, cel puţin în ce priveşte farurile. Dar măcar sunt pe drumul cel bun, nu puţini analişti fiind de părere că, practic, W2 este proiectul urmaşului lui Rover 45, dar care nu a mai apucat să vadă lumina zilei din cauza falimentului.

De fapt, W2 este rodul colaborării dintre centrul de proiectare Remington Shanghai Automotive, din Marea Britanie (practic fostul centru Rover) şi centrul Roewe din Shanghai, aşa încât nu ne miră stilul destul de european al automobilului. Un mare accent s-a pus pe securitatea noii platforme tehnice, W2 aşteptând cinci stele la teste de impact Euro N-CAP. Nivelul tehnologic înglobat de acest concept nu este deloc modest, lucru evident în interior. Deşi abordează forme clasice, planşa de bord se bazează pe tehnologia LED pentru ecranul central, magneziu pentru carcasa bordului sau materiale textile speciale pentru scaune.

Tot la Salonul Auto de la Shanghai, a fost prezentată şi varianta cu motorizare hibridă a lui Roewe 750 (cunoscut înaintea falimentului mărcii britanice drept Rover 75). Sistemul de propulsie este format dintr-un motor electric şi un motor pe benzină, de 1,8 litri, însă nu se ştie dacă şi când va intra în producţie o eventuală variantă de serie. Oricum, Roewe a reuşit să arate lumii auto că este un constructor în pas cu tehnologiile şi cerinţele moderne


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...



Comentarii
Inchide