Renault R-Space Concept în premieră la Geneva 2011
Renault R-Space Concept a fost
spionat înaintea apariţiei în premieră mondială la
Salonul Auto Geneva
2011. Dar acum avem posibilitatea să
vedem mult mai bine ce înseamnă acest concept, care prefigurează,
fără doar şi poate, viitorul design al monovolumelor Renault.
De fapt, Renault R-Space este al doilea concept pe care
francezii îl expun la salonul elveţian, alături de
Renault Captur Concept. Designerii spun despre R-Space că
prefigurează o nouă nişă, a maşinilor de familie sportive. Iar
designul conceptului este clar că le dă dreptate.
Renault R-Space este un monovolum foarte compact, având
o lungime de 4,25 metri, roţile plasate foarte aproape de
extremităţi indicând un ampatament foarte generos. Faţă de un
monovolum obişnuit, precum Renault Scenic, R-Space nu este aşa de
înalt, iar liniile caroseriei şi profilarea suprafeţei vitrate duc
la o puternică impresie de dinamism.
Partea frontală impunătoare afişează o imagine de marcă
serioasă şi bine conturată, în mijlocul grilei înguste
tronând rombul Renault, care este flancat pe margini de faruri lin
conturate, subliniate de fante de aerisire laterale. Suprafaţa
vitrată este foarte mare, parbrizul continuându-se cu un acoperlş
panoramic din sticlă, garnisit cu o soluţie de design care încearcă
să amintească de Renault Sport.
În ce priveşte portierele, cele din spate se deschid în
sens invers, iar montantul central lipseşte. Geamurile
laterale au un design neobişnuit şi am putea spune chiar îndrăzneţ
pentru acest domeniu, împreună cu paleta coloristică interesantă
contribuind la senzaţia de dinamism a maşinii, dar şi de
eleganţă.
Interiorul lui Renault R-Space este un univers foarte
interesant. În faţă, maşina pare să îşi îmbrace pasagerii într-un
stil „cocoon”, scaunele având un design fluid, la fel ca şi bordul
amplu, dominat de marele volan cu un aspect futurist. Dacă
iluminarea interioară te duce cu gândul la sofisticat, nu la fel
putem spune despre spaţiul din spate, conceput ca un fel de…
banchetă din lego. Bizar sau inedit, rămâne la latitudinea
privitorului să aleagă.
Chiar dacă maşina arată sportiv, motorul este mai degrabă
specific maşinilor economice. Este vorba de un propulsor în
doar 3 cilindri, de 900 cmc şi beneficiind de injecţie directă şi
turbo. Puterea maximă se cifrează la 110 CP, iar cuplul
motor maxim atinge valoarea de 160 Nm.
Vorbim de un motor mic, dar care se dovedeşte foarte performant,
Renault R-Space anunţând performanţe precum 11 secunde
pentru demarajul 0-100 km/h sau o viteză maximă de 200
km/h. Bineînţeles, consumul mediu este foarte redus,
cifrându-se la 2,28 litri/100 km, iar emisiile de CO2 fiind
de 95 g/km (motorul beneficiază de sistem automat
start/stop, iar cutia de viteze este automată, cu dublu
ambreiaj).