Proton Hybrid Concept la Geneva 2010
metri, cu un ampatament de 2,6 metri, care oferă spaţiu
pentru 4 persoane şi un portbagaj de 320 de liti. Designul
interesant este semnat de casa italiană Italdesign, în timp ce
denumirea EMAS (Eco Mobility Advanced Solutions) înseamnă „aur” în
malayeziană.
Sistemul de propulsie hibridă este similar cu soluţia oferită de
Chevrolet Volt: motorul termic de1,2 litri şi 51 CP este plasat
sub capota faţă, în timp ce pachetul format din motorul electric de
45 kW şi bateriile litiu-ion este plasat în consola spate –
propulsia este asigurată strict de motorul electric,
motorul termic având doar funcţia de încărcare pentru bateriile
electrice. Demarajul 0-100 km/h este de 14 secunde, viteza
maximă de 170 km/h, iar autonomia în regim strict electric e de 50
km.
Configuraţia interiorului este lăudată ca oferind un nou nivel
de spaţiu şi modularitate pentru clasa din care face parte maşina,
iar dotările de confort sunt numeroase.
De fapt, cu ocazia Salonului Auto Geneva
2010, a fost prezentată o familie de astfel de vehicule.
Versiunea EMAS Country se doreşte un mini-crossover, având doar 3
portiere, iar scaunele din spate sunt avansate cu 12 cm,
portbagajul ajungând astfel la 390 de litri capacitate. Al treilea
membru al familiei este un mini, EMA3, care măsoară doar 3 metri
lungime şi are o configuraţie cu 3+1 scaune, în timp ce propulsia
este exclusiv electrică.