Primul prototip Mercedes SLS AMG E-Cell
Anul trecut, probabil ambiţionaţi de Audi E8 E-Tron, cei de la Mercedes au
anunţat că vor oferi şi o versiune non-poluantă a supercarului Mercedes SLS AMG.
Iar acum, avem parte de un concept denumit SLS AMG E-Cell.
Pe dinafară pare doar un SLS extrem de puţin modificat. Sub
capotă, însă, e o mare schimbare – şi asta deoarece motorul V8 de
571 CP a… dispărut! Acum, maşina este propulsată de patru
motoare electrice, plasate lângă fiecare roată, ceea ce
face din SLS un supercar cu tracţiune integrală.
Totuşi, mai important este că, spre deosebire de integrarea
motoarelor în roţi, soluţia aleasă de Mercedes duce la păstrarea
unei mase nesuspendate foarte reduse. Ceea ce promite performanţe
redutabile, în condiţiile în care puterea totală a
motoarelor ajunge la 526 CP, iar cuplul maxim este de 880
Nm – mai mare decât cei 650 Nm ai motorului pe benzină,
plus avantajul că, în cazul motorului electric, cuplul maxim este
disponibil de la turaţia cea mai joasă.
Teoretic, Mercedes SLS AMG E-Cell este capabil de un
demaraj până la 100 km/h în doar 4,0 secunde, ceea ce
înseamnă că maşina este mai „lentă” cu 0,2 secunde. Cuplul motor,
însă, cu siguranţă se va traduce în senzaţii mult mai tari, mai
ales pe circuit.
Pachetul de baterii este plasat în partea din faţă a maşinii, în
tunelul central şi în spatele scaunelor, astfel
asigurându-se un centru de greutate coborât şi un foarte
bun echilibru al maselor pe punţi, după cum declară cei de
la Mercedes. Bateriile de tipul litiu-ion lucrează la o tensiune de
400 volţi, beneficiind de răcire cu lichid şi putând fi încărcate
şi de la un sistem de regenerare a energiei la frânare.
Pentru ingineri a fost foarte important faptul că
adoptarea noului sistem electric de propulsie nu a
necesitat modificări ale structurii, prin urmare costurile
de dezvoltare a maşinii nu sunt atât de mari. Totuşi, asta nu
înseamnă că nu au fost necesare unele modificări pentru caroserie
sau interior.
De exemplu, spoilerul frontal este dotat cu un splitter
extensibil automat, iar ceasurile de bord sunt dotate şi
cu indicatoare pentru starea bateriei şi autonomie, în timp ce
displayul sistemului multimedia arată care este fluxul de putere de
la cele patru motoare electrice.
Din punct de vedere estetic, noul Mercedes SLS AMG
E-Cell are dreptul la o vopsea specială, „AMG lumilectric
magno”, finisare în negru mat pentru oglinzi şi pentru
jante (de 19″ în faţă şi de 20″ în spate), iar difuzorul din spate
este redesenat, mai ales că maşina nu se mai laudă cu evacuările de
eşapament, fiind o „maşină zero-emisii”.
Detalii despre planurile de producţie nu au fost date, însă
există informaţii conform cărora maşina ar putea fi produsă
în serie redusă începând din 2013. Preţul nu se ştie nici
el cât ar putea fi, dar, având în vedere că un SLS costă în jur de
200.000 euro, versiunea electrică SLS E-Cell se anunţă cu 20-30%
mai scumpă.