Prefaţat înainte de Paris 2010: Lotus Elite Concept

Publicat: 20 09. 2010, 18:17

Primul lucru la care renunţă noul concept Lotus este arhitectura
goodbye motor central, Lotus Elite propune o soluţie mult
mai cunoscută: motor în faţă, transmisie spate
. E mai uşor
de realizat tehnologic şi, implicit, mai ieftin de produs.

Pe urmă, ce spuneţi de design? Aproape orice legătură cu alte
modele, precum Elise, Evora sau anticul Esprit sunt şterse. Designul
noiului Elite este modern, fluid, plăcut, relativ agresiv,
dar… nu are acea notă de originalitate care să îi atragă
pe împătimiţi
.

Vă aşteptaţi la o motorizare de cilindree redusă? Forget about
it. Lotus Elite Concept ascunde sub capotă un imens V8 de
5,0 litri, creditat cu nu mai puţin de 612 CP
.
Performanţele teoretice ar fi de 3,5 secunde pentru demarajul 0-100
km/h, iar viteza maximă s-ar cifra undeva la 315 km/h. Adică la fel
ca multe alte supercaruri.

Bineînţeles, pentru a fi în ton cu tendinţele, modelul de serie
va beneficia şi de o versiune de propulsie hibridă. Dar acest lucru
nu se va întâmpla mai devreme de 2014, când este programată
intrarea în producţie de serie a lui Lotus Elite, pentru un
preţ de pornire de circa 137.000 euro
.

Un preţ care nu prea mai are legătură cu maşinile Lotus puritane
şi cu un excelent raport preţ/performanţe de până acum. Şi în ce
priveşte greutatea maşinii, suntem departe de filosofia
fondatorului Colin Chapman, Lotus Elite anunţând o masă
proprie de peste 1,6 tone
.

Prin urmare, Lotus Elite se pare că ne duce într-o nouă
eră Lotus
: una în care maşinile sport britanice vor
încerca să rivalizeze cu nume sonore, precum Porsche, Aston Martin
sau chiar Ferrari. Va reuşi? Ne vom face o părere mai avizată la
Salonul
Auto Paris 2010
.