Despre Mercedes Hexawheel putem
spune că e o chestie utilă foarte interesantă pentru cei
care au nevoie de o maşină extrem de capabilă în offroad, dar nu
pentru fun, ci pentru caracterul practic.
Vorbim, într-un fel, de un posibil urmaş al actualului Unimog, considerat printre cele mai
polivalente maşini pentru diverse activităţi, în principal
utilitare. Iar conceptul, chiar dacă e, deocamdată, la stadiul de
randări pe calculator, aduce multe idei practice din punct
de vedere tehnologic – şi asta deoarece a fost conceput de
un inginer mecanic, iranianul Siyamak Rouhi Dehkordi.
Cabina lui Mercedes Hexawheel este concepută pentru transportul
a trei persoane, scaunul central fiind plasat mai în faţă.
Maşina are un cadru flexibil, „remorca” făcând parte
integrantă din şasiu, dar printr-un cuplaj inedit,
inspirat, conform proiectantului, din lumea insectelor.
Cele şase roţi primesc toate
puterea de la motor, Hexawheel având tracţiune integală
6×6. Dimensiunile foarte compacte (lungime totală de 4,8
metri şi două ampatamente egale, de 0,95 metri), garda la sol mai
mult decât generoasă (46 cm) şi lipsa unor console fac din micul
concept un foarte capabil autovehicul în teren accidentat, cel
puţin în teorie.
Capacităţile excelente de trecere ale lui Mercedes Hexawheel
s-ar datora în mare măsură conceptului flexibil al
şasiului. Acesta este compus din 4 părţi principale,
legate prin balamale speciale asociate cu câte o pereche de
amortizoare hidraulice.
Mai există amortizoarea hidraulice şi pentru controlul pe
orizontală, fie la escaladarea obstacolelor foarte grele, fie
pentru asigurarea unui confort optim la rularea cu viteză în regim
de macadam. Interesant cum acest Hexawheel este capabil să
escaladeze blocuri de piatră de 1,5 metri înălţime!
(vezi schemele în poză)
Inginerul iranian nu este la prima propunere de maşină
interesantă – acum doi ani a mai venit cu un concept Ferrari, denumit Zobin şi care punea accentul
tot pe idei inedite din punct de vedere tehnologic.