Peugeot 5 – concept la Geneva 2010

Publicat: 15 02. 2010, 22:43

Peugeot
are nevoie de o berlină de succes şi la Geneva ne exemplifică faza
incipientă, sub forma unui concept, pe care presa francofonă îl
numeşte Peugeot 5. Ştim că Peugeot a suprimat titulatura
408 pentru Europa, aceasta fiind detaşată în China pentru o
versiune sedan a lui Peugeot 308 şi că 607 a fost scos din
planurile de viitor
. Prin urmare, Peugeot 5 prefigurează
un viitor model care să substituie ambele automobile. Cea mai
vehiculată denumire este Peugeot 508, jumătatea grupului PSA
reluând gama istorică 504 – 505.

Iată acum şi imaginile oficiale ale conceptului 5. După cum se
poate observa, acest model are o imagine foarte dinamică, dar
urmează un limbaj de design mai puţin controversat cu suprafeţe
bine proporţionate şi detalii futuriste înlănţuite în mod firesc.
Un detaliu foarte interesant sunt farurile cu LED-uri, care ar
putea prefaţa o adoptare a acestei tendinţe de către Peugeot.

Concept 5 arată
însă foarte aproape de versiunea de serie, semn că nu va dura mult
până va apărea şi modelul de serie. De asemenea se poate observa că
proporţiile îl pun alături de Opel Insignia , având o lungime de
4,86 metri, o lăţime de 1,8 metri şi un ampatament de 2,80
metri.

Motorizarea va
fi un hibrid diesel, constructorul francez devenind foarte
interesat de această formă de propulsie. Baza va fi motorul de 2.0
litri HDi FAP, care contribuie cu 163 CP, iar unitatea electrică
mai aduce în plus 37 CP, rezultând un total de 200 CP. Acest sistem
se va numi Hybrid 4şi va fi unul de tip paralel, motorul electric
putând mişca vehiculul pe distanţe şi la viteze mici.

După
cum spuneam, scoţând din peisaj anumite elemente, acest prototip nu
pare foarte departe de versiunea de serie. Şi aşa şi este,
lansarea oficială urmând să se facă în prima parte a lui
2011
în timp ce prologul se consemnează la
Geneva.

La acest salon Peugeot va mai expune BB1 Concept,
versiunea de serie a modelului electric iOn şi spectaculosul
Peugeot SR1
. Ne aşteptăm astfel ca Salonul de la Geneva
să fie foarte important pentru Peugeot, aceştia pregătind o
schimbare spectaculoasă a imaginii de marcă.