Peugeot 207 Epure
Un alt concept prezentat în cadrul aceluiaşi salon este Peugeot 908 RC. Vector de imagine al mărcii Peugeot, 908 RC îmbracă o formă futuristă păstrând binecunoscutele elemente de identitate a mărcii.
Titulatura “RC” este de obicei folosită de constructorul francez pentru a indica modelele sportive. În acest caz, folosirea abrevierii se datorează motorului V12 HDI de 5,5 litri cu filtru de particule, a cărui putere este remarcabilă nu doar pentru un diesel (700 CP). Acest propulsor va echipa versiunea de curse a lui 908 în redudabila întrecere de 24 de ore de la LeMans în 2007.
Ambianţa interioară este rezultatul unei atenţii deosebite a designerilor asupra detaliilor. Datorită formei caroseriei, habitaclul este împins mult spre faţa maşinii, ceea ce a făcut posibilă montarea unui parbriz a cărui suprafaţă este de 3 metri pătraţi. Formele speciale ale imensului parbriz dau posibilitatea unui unghi de vizibilitate mare.
Peugeot 908 RC este o viziune luxuriantă asupra viitoarelor maşini cu pretenţii sportive ale constructorului francez care mizează pe cantitate.Din punct de vedere al exteriorului nu sunt modificări majore ale designului faţă de actualul 207, doar spatele maşinii a suferit o “operaţie” pentru a trece de la varianta de caroserie din trei sau cinci uşi la cea cu două uşi, specifică unui coupe. Pentru a compensa scăderea rigidităţii, date de eliminarea hayonului şi a stâlpului central, au fost făcute ranforsări în zone sensibile, cum ar fi podeaua automobilului sau părţile laterale.
Interiorul este garnisit cu tapiţerie din piele albă, care, împreună cu vopseaua albă a caroseriei, creează un sentiment de puritate.
Pentru a asigura rezerva de hidrogen necesară unei autonomii de 350 km, inginerii francezi au prevăzut sistemul cu cinci revervoare de hidrogen a câte 15 litri fiecare, ceea ce înseamnă o greutate totală de 3 kg. Fiecare din aceste cinci butelii are o presiune de lucru de 700 de bar pentru a stoca hidrogenul sub formă lichidă. Energia electrică rezultată este înmagazinată în baterii amplasate în partea inferioară a portbagajului, fară a influenţa în mod negativ spaţiul destinat banchetei spate şi sistemului de acţionare a acoperişului.