Un alt concept prezentat în cadrul aceluiaşi salon este Peugeot 908 RC. Vector de imagine al mărcii Peugeot, 908 RC îmbracă o formă futuristă păstrând binecunoscutele elemente de identitate a mărcii.
Titulatura “RC” este de obicei folosită de constructorul francez pentru a indica modelele sportive. În acest caz, folosirea abrevierii se datorează motorului V12 HDI de 5,5 litri cu filtru de particule, a cărui putere este remarcabilă nu doar pentru un diesel (700 CP). Acest propulsor va echipa versiunea de curse a lui 908 în redudabila întrecere de 24 de ore de la LeMans în 2007.
Forma mult alungită a farurilor creează un sentiment de putere specific unui leu matur, care doreşte să se impună în jungla auto. Sentimentul este întărit de capota a cărei design a fost inspirat de formele pe care le are capul unei pisici. Priza imensă de aer care se încheie cu un spoiler pe măsură sugerează robusteţe şi chiar o oarecare intimidare a celui care “îndrăzneşte” să se apropie de ea. Jantele din aluminiu de 20” pe faţă şi 21” pe spate completează efectul de intimidare. Spatele dinamic al conceptului este caracterizat de elementele cromate şi de forma difuzorului de aer, cu rolul de a crea un curent de apăsare aerodinamică.
Ambianţa interioară este rezultatul unei atenţii deosebite a designerilor asupra detaliilor. Datorită formei caroseriei, habitaclul este împins mult spre faţa maşinii, ceea ce a făcut posibilă montarea unui parbriz a cărui suprafaţă este de 3 metri pătraţi. Formele speciale ale imensului parbriz dau posibilitatea unui unghi de vizibilitate mare.
Toate funcţiile maşinii, începând cu mp3-player-ul sau sistemul de navigaţie şi terminând cu aerul condiţionat cu patru zone, pot fi controlate prin intermediul unui touch-screen, care face obiectul unei interfeţe om-maşină (MMI – Man/Machine Interface). Această interfaţă este accesibilă şi pasagerilor din spate, datorită unui ecran multimedia poziţionat pe consola centrală, care desparte cele două locuri ale banchetei.
Peugeot 908 RC este o viziune luxuriantă asupra viitoarelor maşini cu pretenţii sportive ale constructorului francez care mizează pe cantitate.Din punct de vedere al exteriorului nu sunt modificări majore ale designului faţă de actualul 207, doar spatele maşinii a suferit o “operaţie” pentru a trece de la varianta de caroserie din trei sau cinci uşi la cea cu două uşi, specifică unui coupe. Pentru a compensa scăderea rigidităţii, date de eliminarea hayonului şi a stâlpului central, au fost făcute ranforsări în zone sensibile, cum ar fi podeaua automobilului sau părţile laterale.
Interiorul este garnisit cu tapiţerie din piele albă, care, împreună cu vopseaua albă a caroseriei, creează un sentiment de puritate.
Ceea ce reflectă realitatea, Peugot 207 e-pure fiind un adevărat ecologist pe patru roţi graţie pilei de combustie, singura substanţă chimică eliminată fiind H2O, adică în traducere liberă APĂ..
Pentru a asigura rezerva de hidrogen necesară unei autonomii de 350 km, inginerii francezi au prevăzut sistemul cu cinci revervoare de hidrogen a câte 15 litri fiecare, ceea ce înseamnă o greutate totală de 3 kg. Fiecare din aceste cinci butelii are o presiune de lucru de 700 de bar pentru a stoca hidrogenul sub formă lichidă. Energia electrică rezultată este înmagazinată în baterii amplasate în partea inferioară a portbagajului, fară a influenţa în mod negativ spaţiul destinat banchetei spate şi sistemului de acţionare a acoperişului.
Pentru cei sceptici asupra performanţelor dinamice ale unui sistem de propulsie neconveniţional, Peugeot 207 e-Pure dovedeşte că se poate. Viteza maxină atinsă de acest prototip este de 130 km/h, iar acceleraţia de la 0 la 100 km/h este realizată în 15 secunde. Performanţe onorabile, dacă luăm în considerare toate elementele: autonomia, viteza maximă, greutatea maşinii (1.550 kg) şi, nu în ultimul rând sistemul de propulsie.