După ce a apărut câţiva ani la rând sub formă de concept aproape final, coupe-ul Toyota GT86 a fost, într-un final, lansat la finalul lui 2011, devenind rapid una dintre cele mai apreciate maşini sport mai accesibile.
Dat fiind succesul foarte bun al maşinii, japonezii s-au gândit să profite de inerţia momentului, aşa încât la Salonul Auto Geneva 2013 au prezentat conceptul unei versiuni cabrio a lui GT86, denumite FT86 Open. Ulterior, însă, au apărut zvonuri conform cărora fabricantul japonez nu intenţionează să dea undă verde producţiei de serie.
Acum, la Salonul Auto Tokyo 2013, Toyota revine cu acest concept uşor evoluat la nivel de detaliu, ceea ce e de natură să dea din nou apă la moară bursei zvonurilor: se va produce sau nu varianta cabrio a lui Toyota GT86?
Oficialii japonezi afirmă că o decizie finală se va lua doar în momentul în care se vor rezolva problemele ţinând de rigiditatea structurală şi de obţinerea unei manevrabilităţi la nivelul coupe-ului – ştiut fiind că o decapotabilă necesită ranforsări suplimentare din cauza lipsei acoperişului fix.
În ce priveşte plafonul, acesta va fi de tipul soft-top, japonezii lucrând la o soluţie optimă din punct de vedere al designului şi insonorizării. Practic, dacă maşina va primi undă verde, am putea să o vedem pe şosele cel mai devreme în 2015. Un lucru e cert: tatonarea terenului înseamnă şi feedback mai mult, deci premisa pentru o maşină cât mai bine realizată.
Voi ce părere aveţi:
AR TREBUI CONSTRUITĂ ÎN SERIE TOYOTA FT86?