Înainte de a discuta despre aspectul acestui concept, trebuie neapărat menţionată soluţia tehnică, inedită prin funcţionare, pentru că despre motoare electrice sau diesel ştie toată lumea. E-Flex continuă ideea lui Chevrolet Volt şi pune accentul pe propulsia electrică, nu pe cea convenţională.
Faţă de conceptul american, E-Flex este echipat cu un motor diesel, cunoscutul CDTi de 1,3 litri, cu turbocompresor şi intercooler, care poate fi alimentat şi cu biodiesel, pentru un nivel cât mai scăzut al noxelor. Fiind alimentat de la un rezervor de combustibil de 26,5 litri, ar putea conferi o autonomie teoretică de peste 700 km. Însă dieselul funcţionează, de fapt, ca un generator pentru motorul electric, care pune în mişcare roţile din faţă, dezvoltând o putere de 120 kW (circa 160 CP) şi un cuplu maxim de 320 Nm – nu e prea rău pentru o maşină familistă de 4,8 metri lungime.
În mod normal, maşina se bazează pentru propulsie doar pe motorul electric, alimentat de la bateria litiu-ion evoluată, cu o capacitate de 16 kWh, o putere de 136 kW şi tensiune de 320 V. Autonomia datorată bateriei electrice (care se poate încărca de la o banală priză de 220 V în doar 6,5 ore) ajunge la 100 km, astfel că, în cea mai mare parte a timpului de utilizare a maşinii, sistemul de propulsie nici nu va apela la serviciile motorului diesel. Totuşi, în cazul drumurilor mai lungi, motorul termic funcţionează ca generator, lucrând în domeniul 1.500-1.800 rpm, iar, atunci când este nevoie de resurse suplimentare, precum accelerări sau reprize, poate ajunge pânp la un regim de 3.200 rpm. Oricum, motorul electric beneficiază de funcţia de recuperare a energiei la frânare, deci, cel puţin teoretic, există suficiente resurse pentru utilizarea exclusivă a energiei electrice.
Cei de la Opel au făcut un calcul comparativ între cele două tipuri de propulsie: dacă E-Flex ar utiliza doar motorul diesel, ar duce la un cost de 6,8 euro/km, în timp ce utilizarea exclusivă a energiei electrice, prin încărcarea bateriei în timpul staţionării, ar însemna un cost mult mai mic, de numai 1,5 euro/km. În practică, prin utilizarea normală a unei astfel de maşini, s-ar putea ajunge la 2-2,5 euro /km, ceea ce reprezintă un argument foarte atractiv pentru cei de la GM de a lansa cât mai repede în producţia de serie acest concept de propulsie ecologic.
Revenind la conceptul care se ascunde sub numele E-Flex, recunoaştem că forma maşinii nu reprezintă o revoluţie în materie de design, încadrându-se la categoria monovolume compacte. Totuşi, nu duce lipsă de câteva detalii interesante, cum ar fi formele de bumerang din faţă, în care sunt integrate farurile şi fantele laterale (de fapt, o continuare a ideii de design de pe conceptul GTC, prezentat la Geneva), sau hayonul din două părţi, care se deschid pe laterale, oferind un acces foarte interesant la portbagaj. Uşile deja ni se pare normal că se deschid în sens invers, iar habitaclul conceput pentru patru pasageri este extrem de luminos, datorită plafonului imens din sticlă.
Un mic amănunt, destul de picant, este faptul că E-Flex poate transporta două vehicule super-ecologice Segway, ascunse sub plafonul portbagajului. Vehicule care se alimentează tot de la bateria maşinii, astfel încât cei de la Opel se arată chiar foarte pregătiţi pentru nevoile de transport ale clienţilor ecologişti de mâine.