Nissan Invitation Concept, urmaşul lui Note

Publicat: 24 04. 2012, 14:10

This browser does not support the video element.

Pe piaţa europeană, modelul de clasă mică Nissan Note are un succes moderat. Aşa încât, la Salonul Auto Geneva 2012, vom fi gratulaţi cu un concept care, fără doar şi poate, prefigurează un urmaş mai bine adaptat pieţelor auto de pe Bătrânul Continent: Nissan Invitation Concept.

Încă de la primul contact vizual, Nissan Invitation Concept te „invită” să faci turul maşinii. Invitation arată mai degrabă a monovolum aplatizat, continuând ideea lui Note, având o suprafaţă vitrată generoasă, un parbriz mult împins în faţă şi o lunetă destul de apropiată de verticală.

La nivel stilistic, Invitation arborează în partea frontală o imagine curios de agresivă, dar şi coerentă, reuşind să îi confere maşinii o identitate de marcă proaspătă. Partea laterală este un melanj de linii drepte, care diferenţiază foarte bine geamurile laterale, dar şi de muchii rotunjite, care imprimă mult nerv maşinii.

De altfel, muchia curbată laterală se termină cu stopuri elegante, cu o formă complexă, amintind puţin de stilul Volvo XC60, de exemplu. Hayonul nu este aşa de voluminos în cazul conceptului, iar luneta e mai îngustă şi, împreună cu evacuările trapezoidale, îi conferă lui Nissan Invitation o notă destul de sportivă pentru o maşină care se doreşte familistă.

În interior, Nissan Invitation va oferi o ambianţă high-tech, dar fără a apela la forme extravagante, ci la unele care să avantajeze ergonomia şi lizibilitatea comenzilor. În spatele volanului cu o formă futuristă se găseşte un tablou de bord cu aspect clasic (trei indicatoare rotunde mari), dar cu afişaj modern, digital şi color. Toate informaţiile esenţiale pentru condus şi navigaţie sunt, practic, în faţa ochilor şoferului.

Consola centrală este departajată clar de restul bordului (din nou, destul de similar cu Volvo S60, de exemplu), având comenzile principale împărţite foarte intuitiv. Sub cele două guri rotunde de aerisire găsim încastrat un display tactil de mari dimensiuni, pentru instalaţia multimedia (cu un meniu similar iPad, de exemplu). Iar instalaţia de aer condiţionat este inedită, fiind vorba de un display rotund de mari dimensiuni, cu butoane pe margini, care se anunţă foarte ergonomic.

Nissan Invitation promite să fie peste aşteptări şi în ce priveşte spaţiul interior şi modularitatea, în timp ce, la nivel de dotări, Invitation este dotat cu sistemul AVM (Around View Monitor), o premieră în clasa mică, prin care cel de la volan poate vedea într-un mod intuitiv spaţiul din jurul maşinii, de mare ajutor la manevrele de parcare şi în spaţii înguste. De asemenea, Invitation propune şi sistemul Nissan Safety Shield Technologies, cu mai multe sisteme de asistenţă şi avertizare a şoferului.

La nivel tehnic, nu sunt date detalii referitor la sistemul de propulsie, dar Invitation Concept anunţă emisii CO2 de sub 100 g/km – cel mai probabil, modelul de serie va beneficia de noul motor turbo de 1,2 litri în 3 cilindri, de pe Micra DIG-S. Pentru moment, cei de la Nissan ne demonstrează, prin Invitation Concept, că sunt pregătiţi pentru lupta acerbă din clasa mică europeană.