Nissan Friend-ME – concept auto pentru tinerii ahtiaţi după gadgeturi şi IT
Cu ocazia Salonului Auto Shanghai 2013, japonezii nu au venit cu încă un concept de crossover, aşa cum ne-am fi aşteptat de la Nissan, ci au reuşit să se evidenţieze prin conceptul Nissan Friend-ME.
Adică o berlină în stil coupe cu 4 uşi, având un design elaborat, complex şi foarte modern, precum şi un interior dominat de displayuri şi ideea de conectivitate – o maşină destinată publicului tânăr şi pentru care ”viteza se măsoară în kilobiţi pe secundă”, după cum afirmă comunicatul oficial.
Liniile şi muchiile caroseriei au un rol suplimentar faţă de factorul atractivitate: ele îi conferă maşinii o alură specială noaptea, când luminile oraşului curg într-un mod electrizant de-a lungul caroseriei şi accentuează stilul de viaţă nocturn al tineretului (cel puţin în China).
Însă, mai mult decât atât, partea frontală ne dă o idee despre schimbările de imagine care ne aşteaptă în viitorul apropiat de la producătorul japonez – se merge, practic, pe acelaşi drum pe care au pornit-o şi concepte TeRRa sau Resonance. Adică o grilă frontală masivă, cu sigla mult mai bine pusă în evidenţă şi blocuri optice mari şi expresive.
Cele patru portiere ale lui Nissan Friend-ME au deschidere de tip ”suicide doors”, ca la Rolls Royce, permiţând accesul într-un univers interior inedit. Nu neapărat ca design general, care continuă ideea de fresh, mizând pe simetrie.
Ci mai mult datorită multitudinii de displayuri la care au acces cei patru pasageri. Cele patru scaune sunt similare, având aceeaşi conformaţie şi acelaşi design, pe ideea că toţi ocupanţii maşinii sunt egali. Prin urmare, toţi au acces la acelaşi gen de informaţii precum şoferul.
În partea centrală a maşinii, pe direcţie longitudinală, sunt plasate nu mai puţin de trei displayuri generoase: unul în consola bordului, unul între scaunele faţă şi ultimul pe tunelul care desparte scaunele din spate. Designerii consideră că, astfel, conectarea între pasageri şi între aceştia şi mediul online ajunge la un nou nivel.
Din punct de vedere al propulsiei, vorbim de un sistem hibrid PureDrive, cu un motor termic de numai 2,0 litri – şi asta deoarece publicul ţintă căruia îi este adresat Nissan Friend-ME privilegiază componenta IT high-tech a maşinii, nu performanţele dinamice.
Suntem curioşi cât de repede vor adapta cei de la Nissan ideile din interiorul lui Friend-Me pe maşinile de serie, precum şi dacă acest concept prefigurează o berlină sau va rămâne doar la rangul de concept-car.