„Nissan Ellure Concept este un exerciţiu de design, care se
adresează nevoilor potenţialilor clienţi din categoria
femeilor între 30 şi 40 de ani, sofisticate şi cu un stil
mai rebel”. O spun cei de la Nissan, nu noi.
Prin urmare, Nissan Ellure este o maşină care vizează în
mod direct publicul feminin. Maşina putem spune că e plină
de curbe, dar e departe de stilul „bombonică”. Dimpotrivă, Ellure
Concept este suficient de agresiv pentru a ne face cu ochiul şi
nouă, celor de sex masculin.
VEZI GALERIA FOTO CU NISSAN ELLURE
CONCEPT
Partea frontală proeminentă are o grilă inspirată din
kimonourile samurailor, „Kamishino”, iar spatele preia
elemente regăsite pe porţile „Torii”, din cadrul fântânilor Shinto.
Vorbim de elemente tradiţionale din cultura japoneză, probabil
designerii gândindu-se că astfel maşina ar fi mai bine înţeleasă de
publicul feminin.
Nissan Ellure este şi foarte aerodinamic,
oficialii japonezi afirmând că, prin acest concept, au studiat cât
mai multe posibilităţi de eliminare a orificiilor, deschizăturilor
sau protuberanţelor care pot produce turbulenţe.
Astfel, jantele beneficiază de nişte „spiţe”
suplimentare din plastic transparent, care acoperă
deschizăturile mari, fără a afecta designul; oglinzile retrovizoare
au fost înlocuite cu mini-camere de filmat laterale, foarte puţin
ieşite în relief; mânerele portierelor care se deschid în
contrasens sunt minimizate.
Interiorul foarte spaţios al lui Nissan Ellure dă
impresia unui birou dedicat creatorilor de modă. Ambianţa
denotă mult bun gust, iar comenzile sunt astfel grupate pentru a nu
denatura prin aglomerare impresia de spaţiu excedentar – datorată
şi plafonului din sticlă.
Bancheta din spate este concepută mai mult ca o sofa, iar
scaunele din faţă sunt profilate atent. Per total,
habitaclul se conformează ideii de design
„Molten”, atât materialele ecologice, cât şi iluminarea
interioară contribuind la o experienţă de condus inedită pentru
pasageri. Pardon, pasagere…
Nissan Ellure nu e doar la stadiul de machetă, având chiar şi un
sistem de propulsie. Acesta este de tipul hibrid, asociind
un motor turbo pe benzină de 2,5 litri cu un motor electric
de 25 kW. Transmisia se face la roţile faţă, iar cutia de
viteze Xtronic este de tipul CVT (variaţie continuă).
Dacă Ellure va da naştere unui nou segment de maşini targetat
strict către femei, e prea devreme să ne pronunţăm. Dar nu ne
îndoim că viitoarele sedanuri dedicate pieţei
nord-americane vor prelua elemente de design de la
Nissan Ellure. Şi, cine ştie,
poate Nissan va reveni în bătălia sedanurilor şi pe piaţa
europeană.