Bazat pe modelul i MiEV expus la Geneva, i MiEV Sport este o evoluţie a acestuia şi prezintă inovaţii precum S-AWC (Super All Wheel Control), ce constă în montarea unui motor electric în fiecare roată, un nou program de control al traiectoriei, dar şi soluţii originale de mărire a performanţelor atât dinamice, cât şi de ecologie. Designul maşinii a fost creat pentru a da impresie de dinamism şi prospeţime, cu linii sportive, care vor aduce împreună maşină la un nivel mai apropiat de omul ce o conduce.
i MiEV Sport profită de platforma tehnică cu un ampatament mărit pentru a monta o baterie litiu-ion de mare capacitate în partea de jos a podelei, restul componentelor sistemului electric fiind montate sub portbagaj, pe puntea spate, realizându-se astfel un amplasament foarte bun al maselor pe toată lungimea maşinii. Conceptul este pus în mişcare de toate cele patru roţi, acestea fiind antrenate fiecare de către un motor electric de 27 CP dacă vorbim de cele din faţă sau de un motor comun în cazul celor de pe puntea spate de 64 CP. Interesant este insă cuplul motor al acestor propulsoare electrice, de 250 Nm pentru cele montate pe faţă şi 180 pentru unitatea dispusă în spate. Chiar dacă vorbim despre un simplu concept, cei de la Mitsubishi se laudă că modul în care a fost construit şasiul permite o rezistentă foarte bună în caz de coliziune.
Salvarea şi recuperarea energiei au fost un ţel pentru inginerii de la Mitsubishi, aceştia acţionând în trei direcţii. Astfel o parte din energie este preluată de la soare cu ajutorul celuleor fotovoltaice montate pe plafon, iar o alta este preluată cu ajutorul unui generator eolian montat în spatele grilei faţă. De asemenea o mare parte din energie este recuperată pe frânare. Consumul de curent electric a fost redus prin adoptarea iluminarii cu LED-uri dar şi a geamurilor ce impiedică încâlzirea interiorului ducând astfel la o eficienţă crescută a sistemului de aer condiţionat.