MG a fost o mică bijuterie a coroanei auto britanice, dar, în urma falimentului Rover, MG a ajuns „pe mâna” chinezilor de la SAIC. Din fericire, MG e departe de a fi dispărut în tomberonul istoriei auto, iar la Salonul Auto Beijing 2012 a demonstrat că are potenţialul de a reveni la strălucirea de odinioară.
Conceptul MG Icon prezentat în premieră mondială publicului chinez se doreşte o mănuşă aruncată rivalilor de la Mini, fiind vorba despre un mic SUV cu alură de coupe, în stil neo-retro, care prefigurează un model de serie ce ar trebui să apară pe piaţă în 2014.
Faţă de Mini Countryman, MG Icon este un SUV cu un look foarte dinamic şi având uşile din spate disimulate, aşa încât arată mai mult a coupe-SUV. De apreciat puternica imagine de marcă retro: grila, sigla şi farurile te duc cu gândul la maşinile sport MG de acum o jumătate de secol, lucru valabil şi pentru stopurile de pe aripile proeminente.
Tabloul de bord are un aspect simplist, dar beneficiază de cele mai moderne tehnologii în materie de afişare a informaţiilor: atât în faţa şoferului, cât şi în faţa pasagerului regăsim dispayuri interesant integrate în bord, iar comenzile sunt minimizate pentru o ambianţă sportivă.
MG Icon Concept oferă patru locuri, cele din spate putându-se rabata şi astfel creându-se o suprafaţă mare de încărcare, excelentă pentru echipamentele sportive. Deşi oficialii sunt zgârciţi cu informaţiile, acoperişul pare să fie detaşabil, astfel încât MG Icon Concept poate deveni un fel de roadster-SUV chiar apetisant.
Platforma tehnică a modelului de serie nu e, însă, un secret: ea va proveni de la Roewe 350 (rival al viitorului Logan 2), în timp ce motorizarea de top ar putea fi un nou motor turbo în patru cilindri, cu o putere încă necunoscută. Prin urmare, ne aşteaptă un duel foarte interesant peste doar doi ani, când şi Mini va scoate o versiune în stil coupe a lui Countryman (prefigurată deja de conceptul Mini Paceman).
Ce părere aveţi:
MERITA MG ICON SĂ FIE ALES CEL MAI REUŞIT CONCEPT DE LA BEIJING 2012?