Faţă de vremea când CLS era doar un concept, Ocean Drive nu este la fel de spectaculos ca design, însă particularitatea sa îl face revoluţionar: este un cabriolet cu patru uşi. Au mai existat asemenea maşini la americani, dar numai ca ediţii particularizate ale unor modele scumpe. Bineînţeles că şi varianta de serie a lui Ocean Drive va fi scumpă, după cum îi cere blazonul, dar va fi vorba de un model de serie mare.
Nu sunt greu de remarcat liniile actualei limuzine S-Class, puţin restilizate – de fapt, oficialii chiar ne dau mură în gură, spunându-ne că la baza conceptului stă varianta S600. Deci nu ne miră că avem în faţa ochilor un pachebot de 5,12 m lungime, motorizat de un V12 cu 517 CP. Dar acestea sunt deja detalii nesemnificative, pentru că altceva contează în cazul lui Ocean Drive.
Şi anume imensul pavilion textil retractabil. Sau, ca să fim şi mai aproape de realitate, lipsa acestuia, pentru că, atunci când este decapotat, Ocean Drive îşi exprimă cu adevărat esenţa. Era foarte simpu pentru ingineri să realizeze pur şi simplu un CL decapotabil, dar nu, ei au vrut să facă totul mai complicat. Pentru că să transformi o limuzină de categoria lui S-Class presupune foarte multe probleme constructive, ţinând în primu rând de rigiditate.
Nu putem afirma că profilul maşinii este o capodoperă, sau că partea frontală şi stopurile cu LED-uri arată extraordinar. Însă de la prima privire se face remarcată eleganţa tulburătoare a marii limuzine decapotabile. Iar atunci când este capotat, acest automobil îi va gâdila unde trebuie pe mulţi americani care îşi mai amintesc de Cadillac-urile sau Buick-urile luxoase ale anilor ’70-’80, cu plafon rigid, acoperit cu material textil. Ceea ce pentru un european normal înseamnă o prostie.
Suntem încă nehotărâţi în ce priveşte culoarea conceptului: este vorba de un auriu mai tern sau de un maroniu deschis? În combinaţie cu plafonul maro, Ocean Drive pare foarte potrivit pe un promontoriu din lemn, de pe care faci imediat trecerea spre iahtul de câteva zeci de milioane de dolari. Despre interior nici nu mai trebuie să vorbim, lemnul de esenţă rară, pielea ultrafină şi cele mai avansate tehnologii de pe limuzina S fiind detalii de la sine înţelese.
Rămâne de văzut dacă Ocean Drive se va transpune în serie ca limuzină decapotabilă Mercedes sau ca un openair Maybach. Coincidenţa face ca, tot la Detroit, Rolls Royce să dezvăluie cabrioletul bazat pe Phantom. Orgoliile fiind extreme la nivelul maşinilor de câteva sute de mii de euro, nu ar fi de mirare ca cei de la DaimlerChrysler să considere acest lucru ca o mănuşă aruncată în mod direct. Deci măcar curiozitatea rămâne nealterată.