Mercedes-Benz G-Code Concept prefaţează un crossover mai mic decât GLA

Publicat: 04 11. 2014, 14:39

Probabil încurajaţi de avântul tot mai mare pe care segmentul crossoverelor l-a câştigat în ultimii ani în materie de cerere şi vânzări, producătorii se axează tot mai mult pe mini SUV-uri. Şi evident, dezvoltă şi concepte care să le prefeţeze, aşa cum este cazul conceptului G-Code, propus de Mercedes-Benz ca un posibil concurent pentru Audi Q1.

Felul în care arată G-Code este rezultatul colaborării dintre centrele de design Mercedes-Benz din Germania şi China. Pentru păreri legate de aspectul vizual, este cel mai bine să vizionaţi galeria foto şi să decideţi singuri dacă designul conceptului G-Code este sau nu promiţător.

Noi doar vă vom menţiona faptul că tratamentul pe care designerii Mercedes-Benz l-au oferit prototipului vine cu o serie de noutăţi interesante. De exemplu, vopseaua care acoperă caroseria are aceeaşi funcţie ca a unui panou cu celule solare şi produce energie electrică atunci când este expusă razelor solare. Mai mult, când curenţii de aer trec peste suprafaţa acesteia, vopseaua produce şi energie electrostatică. V-am impresionat?

Asta nu e tot, pentru că G-Code Concept nu are oglinzi laterale clasice, acestea fiind înlocuite cu camere foto ataşate unor braţe retractabile, iar grila fontală este luminată în roşu, albastru sau violet, în funcţie de modul de condus selectat de cel de la volan.

La interior, habitaclul oferă o mostră de caracter practic îmbinată cu mult minimalism. Scaunele sunt realizate din fibră de carbon iar majoritatea comenzilor se efectuează cu ajutorul unui ecran digital. Iar dacă la Mercedes-Benz S-Class sistemul AIR BALANCE introduce doze discrete de parfum în sistemul de climatizare, conceptul G-Code foloseşte sinteza hidrogenului pentru asigurarea unui flux constant de aer proaspăt în habitaclu.

Ca dimensiuni, G-Code măsoară 4.100 mm lungime (cu 317 mm mai puţin ca Mercedes-Benz GLA), 1.900 mm lăţime şi 1.500 mm înălţime. Din păcate, Mercedes-Benz nu oferă detalii tehnice despre concept, însă oficialii germani menţionează că G-Code este propulsat de un sistem hibrid, format dintr-un motor cu ardere internă de ultimă generaţie, alimentat cu hidrogen şi un propulsor electric care îşi trimite resursele către puntea spate.