McLaren X-1: un concept unicat din toate punctele de vedere
Ultimul concept al celor de la McLaren a fost botezat X-1şi a luat naştere datorită unui pasionat auto anonim, care deţine deja modele celebre McLaren precum F1, Mercedes-Benz SLR McLaren sau MP4-12C. Dar fiindcă tot ce-i lipsea era un automobil personalizat după stilul şi caracterul său, clientul a decis să comande un model special McLaren, croit după ideile sale. Aşa a fost creat X-1, care deşi are la bază tehnologia MonoCell existentă şi pe MP4-12C, vine cu un kit de caroserie unicat şi în acelaşi timp neobişnuit în comparaţie cu direcţia adoptată de McLaren până în prezent.
Pentru crearea lui X-1, toate componentele au fost regândite şi reconstruite. Ca muze pentru noul model au stat automobile clasice precum Facel Vega model 1961, Chrysler D’Elegance Ghia din 1953, Buick Electra din 1959 sau Mercedes-Benz 540K din 1939. Fie că este vorba despre faruri sau despre jante, totul a fost reluat de la zero, maşina având nevoie de teste suplimentare pentru omologare. Acest aspect a fost acoperit de testele în tunelul aerodinamic care confirmă stabilitatea la viteze mari precum şi cei 1.000 de km parcurşi pe şosele şi pe circuit.
Toate componentele caroseriei sunt fabricate din fibră de carbon şi finisate prin aplicarea unui strat de vopsea de culoare negru-pian special cerut de client, care nu permite apariţia reflexiilor metalice sau de altă culoare. Extravaganţa atinge cote maxime în ceea ce priveşte jantele, modelul elegant al acestora fiind obţinut prin tăierea cu diamant. Stilul clasic şi elegant se continuă la interior, unde predomină inserţiile decorative din nichel, aluminiu şi titaniu care se asortează perfect cu tonul clasic emanat de concept.
Dimensiunile caroseriei au fost la rândul lor afectate, datorită design-ului personalizat. Astfel, datorită formei de robă de supererou a jumătăţii spate, X-1 este cu 10,9 cm mai lung şi cu 18,8 cm mai lat decât MP4-12C. La fel ca şi identitatea misteriosului client, preţul conceptului X-1 nu a fost devzăluit de McLaren, însă probabil este la acelaşi standard ca şi extravaganta creaţie McLaren.