Mazda MX-5 Yusho Supercharged – prototip de super-MX-5 la AMI Leipzig 2012
Faptul că Mazda MX-5 este cel mai popular roadster din lume nu mai este o noutate, modelul japonez având un fan-club nu doar numeros, ci şi efervescent. Existau, însă, şi voci mai „triste”, care „suspinau” după o versiune mai potentă – aceasta este oferită cu ocazia Salonului Auto Leipzig 2012, sub denumirea Mazda MX-5 Yusho.
Nu vă bucuraţi prea tare, însă, deoarece Mazda MX-5 Yusho este doar la stadiul de concept, nu de model care să fie produs în serie, fie ea şi redusă. Deşi, cine ştie, poate că feedback-ul de la salonul germanilor îi va face pe japonezi să ia în considerare ideea unui MX-5 de peste 200 CP.
Actualmente, cel mai puternic motor de pe Mazda MX-5 este cel de 2,0 litri şi 160 CP, însă inginerii japonezi, împreună cu specialiştii de la Cosworth, au intervenit cu un compresor mecanic şi alte modificări (intercooler, pistoane şi biele reproiectate, alte injectoare şi un alt sistem de evacuare, precum şi modificarea unităţii electronice centrale, dar şi a ambreiajului).
Aşa încât rezultatul se traduce într-o putere maximă de 241 CP/6.800 rpm şi un cuplu motor crescut de la 188 Nm la 274 Nm/5.400 rpm. Valori care îmbunătăţesc performanţele substanţial, însă, din păcate, oficialii nu ne-au dezvăluit care este demarajul 0-100 km/h acum – versiunea de serie de 160 CP atinge suta în 7,9 secunde, deci MX-5 Yusho este de aşteptat să coboare sub 6 secunde. Ştim doar că viteza maximă se cifrează la 240 km/h (faţă de 218 km/h pentru modelul de serie).
Mazda MX-5 Yusho mai primeşte şi alte modificări: amortizoare Bilstein şi arcuri Eibach care micşorează garda la sol, bare stabilizatoare cu diametru mai mare şi jante de 17 inch vopsite în gri-antracit, încălţate cu pneuri Toyo Proxes R888, de 215/45 R 17. În plus, MX-5 Yusho beneficiază de o vopsea alb mată şi difuzor din fibră de carbon, în timp ce interiorul e garnisit cu scaune sport Recaro îmbrăcate în pele şi Alcantara, dar şi cu un volan nou.