Cei de la Mazda încearcă să profite cât mai mult de faptul că noile modele sunt pe val, iar producătorul japonez înregistrează o creştere nu doar a vânzărilor, ci şi a imaginii.
Design Kodo la pachet mai comprimat. Are de ce să se teamă Audi A1?
După Mazda CX-5, Mazda 6 şi Mazda3, a venit rândul micii Mazda2 să fie reînnoită, iar acest lucru este prefigurat de conceptul Mazda Hazumi, la Salonul Auto Geneva 2014.
E destul de clar că viitoarea Mazda2 nu va prelua toate detaliile conceptului Hazumi, dar, per ansamblu, ne aşteptăm la o citadină cu aere life-style mai pronunţate, stilul Kodo fiind uşor de recunoscut în liniile sculpturale ale conceptului – al cărui nume se poate traduce prin ”salt” sau ”ridicare bruscă”, o confirmare a pretenţiilor în creştere.
Salt, nu haz? Parcă era mai bine haz-umi!
Maşinuţa are 4.070 mm lungime, 1.730 mm lăţime şi 1.450 mm înălţime, cu un ampatament destul de generos, de 2.585 mm. roţile cu jante de 18 inci completează un pachet vizual bine închegat şi atrăgător.
Stilul minimalist este eclipsat de ambianţa life-style – ce zici, Mini?
Interiorul lui Mazda Hazumi pare chiar mai extravagant decât exteriorul, propunând un cockpit bine departajat pentru şofer, dar şi o amenajare interesantă a principalelor comenzi – de remarcat display-ul cu o formă nonconformistă, care pare că pluteşte pe bord.
Ca motorizare, Mazda Hazumi vine cu un nou motor diesel de 1,5 litri SKYACTIV-D, motor care va ajunge foarte curând şi pe Mazda3, cu emisii de CO2 sub pragul celor 90 g/km, pregătit pentru Euro 6.
Nici Renault Clio nu prea poate dormi liniştit când vede acest spate…
Hazumi este dotat şi cu sistemul i-ACTIVSENSE, care asistă şoferul în situaţiile limită, cel mai probabil cu funcţia completă de frânare automată pentru a preveni coliziunile la viteze mici.
Practic, ce vedeţi în imagini este următoarea Mazda2, iar dacă va arăta cât mai aproape de concept, cei de la Mazda au în buzunar un câştigător!