Brandul Venucia (nume derivat din cel al zeiţei Venus) este produsul colaborării dintre Nissan şi producătorul chinez Dongfeng. În timp ce Dongfeng produce modele Nissan pentru piaţa chineză, alături de autovehicule comerciale (Dongfeng), Venucia este un brand tânăr, local, dedicat pieţei domestice.
Iar la Shanghai 2015 Venucia a prezentat conceptul VOW, acronimul însemnând Venucia Over Wonder. Nu ştiu dacă se poate produce literalmente, însă eu n-aş îndrăzni. Este… minunat aşa cum este el.
Minunat este şi designul acestui crossover cu aer sportiv, design inspirat de platoul Salar de Uyuni din Anzii bolivieni. Şi un pic din Lamborghini Urus parcă. Niciuna dintre teorii nu poate fi peiorativă însă.
Din păcate, şansele să vedem chestia asta în realitate este echivalentă cu zero, având în vedere că 1) este dedicat tinerilor clienţi chinezi şi 2) de la concept la realizare este cale lungă şi anevoioasă, mai ales pentru un brand care s-a format acum cinci ani în urmă.
Atâta timp cât nu ajunge să arate ca o copie ieftină a unui model nemţesc, nu are cum să dea greş.