Cei de la KIA nu au venit cu noutăţi marcante la Salonul Auto
Detroit 2011, spre deosebire de firma soră Hyundai. Însă
au prezentat publicului un concept destul de interesant,
din categoria monovolumelor mari: KIA KV7.
Acesta are dimensiuni generoase, anunţând o lungime de
4,87 metri, o lăţime de 2 metri şi o înălţime de 1,73
metri, prin urmare şi spaţiul interior pe care îl oferă se
anunţă mare. De fapt, dacă ne referim la spaţiul din spatele
locurilor pentru şofer şi pasagerul din dreapta, putem vorbi chiar
de o mică sufragerie, mai ales că ampatamentul ajunge la 3,1
metri.
Amenajarea interioară este specifică unei camere, nu unei
maşini, în partea stângă fiind plasate două fotolii şi o
mică masă, iar în dreapta o mică sofa, la fel ca în limuzinele
americane. De fapt, măsuţa este un display de mari
dimensiuni, iar micile fotolii se pot roti. Podeaua este
parchetată, iar suprafaţa vitrată este foarte mare, în timp ce
pereţii interiori, tapetaţi în alb, se distanţează foarte mult de
ceea ce găsim în habitaclul unei maşini normale.
Accesul în spate este un alt punct de interes pentru KIA KV7,
deoarece a doua portieră de pe partea dreaptă are o deschidere
neconvenţională pentru un monovolum. Este, de fapt, o idee preluată
din lumea… supercarurilor, uşa fiind de tipul fluture, ca
la
Mercedes SLS AMG, de exemplu, iar acţionarea se face
electric. Mai mult, lipsa montantului central în partea
dreaptă oferă un acces mai mult decât generos în KIA KV7. Pe partea
stângă, uşa din spate este doar culisabilă.
În ce-l priveşte pe şofer, acesta are la dispoziţie un post de
conducere foarte aerisit, întreaga planşă de bord fiind,
practic, un imens display, iluminat prin LED-uri verzi,
iar principalele funcţii pot fi controlate de la joystick-ul din
partea centrală. Volanul are o structură destul de interesantă,
precum şi o conformaţie foarte sporivă, iar, la pornirea motorului,
întreaga planşă de bord culisează spre şofer, pe o distanţă de până
la 15 cm.
Propulsia nu este electrică sau hibridă, fiind vorba de
un motor termic GDI pe benzină, de 2,0 litri şi având 285
CP, în timp ce cutia de viteze este automată cu 6 trepte.
Prin urmare, coreenii vor să ne inspire sportivitate, deşi stilul
exterior, masiv şi destul de simplist, ne arată doar o maşină
familistă coerentă din punct de vedere al designului, cu accente pe
masivitate şi soliditate.
Rămâne de văzut cum va arăta monovolumul de serie pe
care îl prefigurează KIA KV7 şi dacă acesta va fi gândit
doar pentru piaţa nord-americană sau şi pentru cea europeană.