KIA GT Concept la Frankfurt 2011
Iniţial, cei de la KIA au „aruncat” pe internet câteva imagini ale noului lor concept pentru Salonul Auto Frankfurt 2011, fără nici un fel de alte informaţii, ceea ce a dat naştere, evident, la numeroase ipoteze şi supoziţii. Acum, însă, iată imaginile şi detaliile oficiale ale noului concept KIA GT.
Este vorba despre un concept care prefigurează un model de serie life-style, primul care va beneficia de tracţiune pe roţile din spate şi care va fi orientat spre performanţe cu adevărat sportive. Conceptul KIA GT este, de altfel, echipat cu un motor V6 pe benzină, de 3,3 litri, dotat cu turbo, astfel afişând o putere de 390 CP şi un cuplu maxim de 543 Nm.
Conform directorului de design Peter Schreyer, noul layout le-a permis designerilor să abordeze într-un mod diferit crearea maşinii, apelând la alte proporţii şi elemente stilistice, pentru a crea un adevărat „peformance saloon”, ceea ce duce brandul KIA într-un domeniu superior faţă de ceea ce eram obişnuiţi până acum.
Nu este pentru prima oară când coreenii tatonează domeniul maşinilor sport: KIA GT este, practic, o continuare într-o altă partitură a conceptului din 2007 KIA Kee, fiind şi un tribut adus GT-urilor din anii ’70. Prin urmare, KIA GT are dimensini destul de generoase, cu o lungime de 4,69 metri şi o lăţime de 1,89 metri, în timp ce înălţimea este redusă la numai 1,38 metri.
Capota lui KIA GT este foarte lungă, iar roţile faţă sunt împinse cât se poate de mult spre înainte, pentru ca maşina să capete o siluetă cât mai zveltă. Linia plafonului coboară foarte uşor spre spate, fiind subliniată în partea superioară de un ornament interesant, în timp ce hayonul asigură o latură practică binevenită.
Partea frontală a lui KIA GT este foarte sofisticată, deşi elementele de bază ale noii imagini de marcă a brandului coreean sunt vizibile: în primul rând, grila specifică identifică în mod clar originea maşinii, în timp ce fantele de pe laterale, combinate în mod ingenios cu farurile, îi conferă maşinii un aer original.
Cele patru portiere ale lui KIA GT au deschidere în oglindă, ca la un Rolls Royce, de pildă, în partea inferioară geamurile neavând ramă, pentru a spori impresia de coupe exclusivist. Interiorul maşinii este conceput pentru patru persoane, având un ampatament foarte generos, de 2,86 metri. Scaunele sunt dintr-o singură bucată, având un aspect simplist, dar ergonomic, în timp ce cockpitul şoferului are puternice accente sportive şi futuriste.
În spatele volanului cu un design foarte sportiv, dar şi cu evidente note de racing clasic, se regăsesc indicatoare de bord digitale, dotate cu tehnologie LED şi acoperite cu un ecran din sticlă specială, pentru o impresie 3D. Comenzile sunt minimizate cât se poate de mult – de exemplu, blocul de comandă al climatizării este plasat pe consola centrală, ocupând extrem de puţin spaţiu.
Pornirea motorului se face de la un buton plasat pe consolă lângă genunchiul şoferului, pe buton fiind plasat şi selectorul pentru cutia de viteze automată, într-un mod simplu şi ingenios. Aşa încât, în partea centrală a tunelului dintre scaune, locul manetei clasice a schimbătorului de viteze a fost luat de un interesant spaţiu de depozitare.
Practic, tot interiorul lui KIA GT a fost gândit pentru a da impresia de spaţiu excedentar, cu o ambianţă sofisticată – de exemplu, imaginile camerelor de filmat pentru spate sunt afişate pe două mici displayuri plasate pe uşile faţă.
Nici un cuvânt, deocamdată, despre partea tehnică a acestui concept, dar, dată fiind strânsa legătură de rudenie cu Hyundai, analiştii auto consideră că un eventual model de serie va utiliza platforma tehnică a lui Hyundai Genesis. Ceea ce ar însemna că viitorul KIA GT ar deveni un văr al coupeului Hyundai Genesis Coupe, dar în varianta coupe cu 4 uşi. Foarte interesant viitorul coreenilor, nu credeţi?